/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Tagkonstruktion
Fra : bv32
Vist : 878 gange
100 point
Dato : 24-02-06 19:25

Jeg har nogle K3-er i en tilstandsrapport som skal fikses:

- Mørtel under rygningssten har nogle afskalninger
- Der mangler 2 stk. rygningssten
- I mindre dele af skråvægge mangler der ventilationsåbninger over isolering

Mine spørgsmål er, hvor svært er det selv at fikse det?

Et andet sp.mål handler om at taget skal jævnligt under- og overstryges. Hvad indeholder det og kan man selv gøre det?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-02-06 19:48

Tja hvor svært er det. Nogen kan og andre kan ikke.

Det værste er at gøre noget forkert i en god mening.

Få fat i en håndbog eller en kyndig til at vise dig hvordan.

Lad være med at prøve "understrygning" med plastskum.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-06 20:35

Tilslutter mig ovenstående.
Især ventilationsdelen er for fagfolk da for lidt kan skabe råd og svamp og for meget kan give fygesne osv.
Man kan få olieholdig fugemasse til understrygning, men det er beregnet til specielle ting på nye sten så mørtelundrstrygning er midlet.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 24-02-06 20:50

Gør som transor siger. DU SKAL IKKE BRUG skumme!!

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-02-06 09:26

At begynde at reparere i taget eller indsætte ventilations åbninger uden den nødvendige viden kan få fatale følger...Du må aldrig glemme at taget er trods alt den del af huset som holder dig tør... Skulle du få en lækage -er det ikke sikkert at du ser den med det samme .En bekendt af mig havde fixet taget et par steder og det var tæt ....Lige indtil vi fik en efterårs storm med slagregn som blev trykket ind flere steder ,med det resultat at den nyrenoverede stue skulle repareres betydeligt.
Så mit råd er ,få en håndværker til at fixe lige netop de der ting og tag så hellere,de ting du selv kan klare længere nede i huset