/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil og internet
Fra : betina64
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 24-02-06 19:13

Jeg har en 3 mobil, som jeg uden problemer kan gå på nettet med. Men hvor meget koster det?? Jeg mener, hvis jeg henter min mail fra hotmail, hvor mange mb "koster" det? Jeg ved godt den kun kan være cirka tal.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-02-06 19:25

En Kandumeddelelse fylder ca. 5KB
Hvis du lige nu bruger Outlook Express kan du højreklikke på en af dine mail (eks. under emnet) og se i egenskaber hvad den fylder.

Kommentar
Fra : AndreasLC

Dato : 25-02-06 02:00

Et typisk mobil-Internet abonnement, kører et "pay per kilo-byte" princip, hvilket betyder at du betaler for hver "kilo-byte" du downloader.

Når du går ind på en hvilken som helst side, er der en masse grafik, og koder (som får siden til at fungerer) som du skal have ned på computeren, for at siden kan vise sig selv.
Som regel, er der specielle sider designet til mobil-telefoner som kan gå på nettet, som er mere enkle, med mindre grafik, og så er det selvfølgelig billiger.

For at gøre en lang forklaring kort: Når du downloader 1 megabyte (cirka 5 mails med vedhæftede billeder, 200 mails med kun tekst, eller cirka 100 simple internet sider) betaler du en pris som dit abonnement har fastlagt. Det vil typisk være 5-10 kroner per megabyte.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 25-02-06 08:01

Hej Betina

Min erfaring fra dengang jeg havde 3 er at det koster i gennemsnit 2.- pr. mail.

Så får du mange mails er det hurtigt en rimelig stor post på budgettet, løsningen for mig var at oprette nogle "filtre" på serveren, og kun videresende dem jeg fik fra kunder og familie, det begrænsede udgifterne.

Jeg mener at du kan oprette sådanne filtre på Gmail...