/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Suki SV650S
Fra : unn
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 23-02-06 10:37

Hej med jer,

hvad skal man passe på ved køb af en SV650S fra 1999 med 52.5tkm på klokken. Udfra annoncen ser den velholdt ud og den bliver ligeledes beskrevet sådan.

Takker.

Mvh/Henrik

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-06 11:44

Citat
Suzuki SV 650S er en velkørende sportsmaskine til en fornuftig pris (79995 i 1999) .
Benzinøkonomisk og velstyrende med gode bremser og smidig veloplagt V2-motor.
Førerkomforten kunne dog være bedre for høje personer.

Hvis man er 180 og derover, belaster man sine arme og skuldre meget p.g.a. kørestillingen.
En af testpersonerne fik "sovende fingre" efter et par timers kørsel.
Gennemsnitsforbrug: 16,4 km/l....dårligst 13,3 og bedst 20,0 km/l.
De 20 km/l var målt efter længere tids kørsel med 130-140 km/t på motorvej

Lidt fra en artikel i TouringNyt om maskinen.

Men brugt, du skal kigge efter oliespild, generel stand, især sliddele såsom kæde/tandhjul/dæk/bremser (afhænger selvfølgelig af prisen, om der er "plads til" at du selv skifter noget ud).
Om den bærer præg af, at have været væltet/skadet (kig efter skrammer, "afslidte" fodhviler/håndtag o.s.v.)
Og hvis den har, så tjek om det er så voldsomt at den evt. kan være skæv i stellet.

Ligeledes spørg om den bruger olie.
Lyt til motoren, skal være let at starte, ingen rasle/skramlelyde, hverken i tomgang som skal være jævn, og heller ikke nogen mislyde/uregelmæssig motorgang når der gives gas.
Om den oser unormalt meget.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : unn

Dato : 23-02-06 18:18

Tak for svaret dova. Den står til 60tkr.

Kommentar
Fra : MIKAELBECK

Dato : 24-02-06 15:07

Du skal også se efter hoveder på bolte, møtrikker kærv i skruer om de bære præg af at være
skildt af mange gange, eller med forkert værktøj!

Hilsen

Mikael

Kommentar
Fra : MIKAELBECK

Dato : 24-02-06 15:07

Du skal også se efter hoveder på bolte, møtrikker kærv i skruer om de bære præg af at være
skildt af mange gange, eller med forkert værktøj!

Hilsen

Mikael