/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
´Muhahahahahahahaha
Fra : plak
Vist : 744 gange
50 point
Dato : 22-02-06 16:31

Hvilken udstødning passer bedst på
malossi sport cylinder??????????
jeres mening,.

hvilken udstødning giver bedst optræk??,.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-02-06 17:36

Det har jeg jo allerede svaret på.
Hvis du bruger en 21mm karburator og en 27 kg trykfjeder og 5 grams ruller, så burde den rykke på baghjul.

Kommentar
Fra : flyfisher_dk

Dato : 23-02-06 10:12

Jeg har prøvet flere forskellige udstødninger, og syntes ikke der er den store forskel. Jeg kører selv med en Malossi Sport cylinder, og mener mere du skal ligge indsatsen i luftfilter og karburator. Jeg selv bruger en Dell'Orto 17.5mm karburator med et Malossi luftfilter som giver ensartet optræk hele vejen, og 90 - 100km/t på toppen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-02-06 11:36

Der er stor foreskel på udstødningerne. De store 70ccm "knæk"udstødninger er der nok ikke den store foreskel på, men det er der så sandelig på de små.
f.eks. Proma Legal og Prestigio.
Proma Legal er bedre end den originale Sito Plus som sidder på mange Aprilia modeller, hvor Prestigio giver både optræk og topfart, hvis man skifter til ruller som vejer 1 gram mindre end standard.

Kommentar
Fra : plak

Dato : 23-02-06 14:32

Hvad med Variator??

når man skifter alle de andre ting skal man så ikke også skifte til en bedre vario?

p.s er glad for de svar som i giver..

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-06 19:37

Din vario betyder faktisk ikke så meget som en rigtig opsætning gør.
Hvis du har et dyrt variomatik på, er det totalt nytteløst, hvis du har forkerte ruller i.
Min favorit er Malossi. De test jeg har set har vist bedst optræk med malossi, samt at det er det bedste som jeg selv har kørt med.

Jeg vil på det kraftigste anbefale en 27kg koblingstrykfjeder til alle. også dem som kører standard.
Min erfaring med den trykfjeder, fremfor standard, er at den fjerner det syndrom med at omdrejninger dykker i lavere opdrejninger når man slipper gassen og giver gas igen.
Altså at den dykker og så skal bruge et par sekunder før den får optrækket tilbage.
At skifte ruller har ikke været nok altid.

Godkendelse af svar
Fra : plak

Dato : 24-02-06 18:41

Tak for svaret NoShyGuy.