/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
At Stave......
Fra : Mad_Nuser
Vist : 815 gange
10 point
Dato : 22-02-06 15:53

Prøv og læse dette hurtigt:

RKÆKEFLØEGN BEYTEDR IGENNTNIG

IØFLGE EN UDNERØSGLESE PÅ ET EGNESLK UINVRESIET BTEYEDR RKÆKEFLØEGN VI
SRKIEVR BGOSATVRENE I IGENNTNIG. DET EENSTE VGITGIE MAN SAKL SRØGE FOR ER

AT DET FRØTSE OG DET SDITSE BGOSATV ER PALDSREET KRORKET.

RSETEN KAN STÅ FLUDTSÆNIDG FROKRET OG AILLGVEEL KAN DU LSÆE DET UEDN
PORBELEEMR... ! DET ER FRODI VI IKKE LSÆER HEVRT BGSOTAV FOR SIG, MEN HLEE
ODRET I ET.

FOR MIG FROEKMMOER DET HLET URTOLGIT.

ALLE DSSIE ÅR MED HRÅDE SUTDEIR... OG TIL HIVLEKN NTTYE?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-02-06 15:56

Jep, når bare man kan snakke bagvendt på den rigtige måde, så kan alle læse med

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-02-06 16:08

Ja, men alle bogstaverne skal helst være de rigtige, ellers er det noget sværere. For mig gik det fint, lige indtil "pla[I][B]C[/B][/I]eret".
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-02-06 16:10

Og der skulle c'et have stået med fremhævet kursiv og understreget.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-06 16:11

mon det gælder ALLE sprog - kinesiks osv ???

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-06 16:55

Prøv at spørge folk om de er intresikmuserede.

99,999 % siger ja og begynder at remse diverse musikgrupper op.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-06 22:35

Man har nok en mobilos hva'?!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-06 23:18

A'ba'hva' ?

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 21-03-06 20:46

Det var bestemt ikke der jeg havde den fra. Gennemlæser jo ikke alt på Kandu.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 18-05-06 13:17

tjah, den var en del gammel den her. Jeg fik en mail for ca. 2 år siden med det var en skole i Pensylvania?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-05-06 17:33

Akkeja akkeja og du fortæller at den er gammel - to måneder efter sidste indlæg i 'spørgsmålet', sidste gang der blev skrevet hér var, som du kan se, d. 21. marts - dog i dette år

Så - hvis joken var gammel den gang, så må man jo sige at den er blevet noget ældre nu

Vh. Dorthe

Kommentar
Fra : rozze

Dato : 27-06-06 18:59

hvor er det fedt man... er flad af grin

Kommentar
Fra : reve

Dato : 06-09-06 01:19

Gik helt uden problemer,- så hvad er problemet ?! Interessant,- i betragtning af, jeg normalt er rutineret korrekturlæser ! Men pænt dansk, det kan jeg da stadig bedst lide.

God udfordring !!!!

Mv.h

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 06-09-06 18:54

Hej reve.

Hvor er jeg bare enig, korrekt dansk er det bedste men uden humor går det ikke, humoren hører med til 'korrekt dansk'

I øvrigt er det 'lokale korrekte danske sprog' efter min mening, utroligt spændende. Jeg mener selvfølgelig alle vore herlige dialekter

Venlig hilsen Dorthe.

Forresten Gambrinus, dén der med interessikmuseret', dén er bare så god, jeg har afprøvet den masser af gange siden du skrev det her

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-09-06 18:59

Kommentar
Fra : reve

Dato : 06-09-06 21:44

Hej Dorthe.

Tak skal du have.

I øvrigt bor jeg selv et sted, hvor man " udøver " en helt speciel dialekt .

Jeg er ret vild med den,- men brugte de første par år på stedet til at "oversætte" for min bedste halvdel.
Her på stedet har man rent faktisk lavet en herlig video, der belyser vort spændende sprog. Så længe leve en som dig, der bl.a. interesserer sig sig for vore dialekter,-- og samtidig ser, det er nødvendigt med humor i sproget. For det er ganske vist !!

Endnu engang tak for et dejligt indslag! Jeg er ellers ikke på Kan Du ,-- men sådan var det "altså lige nu " !

Mange venlige hilsner
fra Reve