/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
TARGA 101
Fra : lange1325
Vist : 1228 gange
50 point
Dato : 21-02-06 23:00

Er dernogle der har en targa 101 ???
For jeg overvejer at købe sodan en
lange

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-02-06 06:34

En fantastisk god motorsejler, som selvom den efterhånden har 25 år på "kølen", stadig er moderne med gode sejlegenskaber....både for sejl og for motor. Den er rummelig med et pragtfuldt centercockpit, hvor man sidder godt "beskyttet" mod røgvand i selv kraftig vind.
Alt efter hvor gammel den du har kik på, så få checket motoren GRUNDIGT. Det er sjældent den har kørt mange timer, men især hvis det er en ældre VOLVO (hvilket er installeret i langt de fleste fra 20-25 år tilbage), så vær på vagt overfor tæring. Check især tærezinken i motorens kølesystem. Er det næsten væk, så vær på vagt, og få evt. lavet en form for "garanti" i købekontrakten på motoren eller en passende "kompensation/rabat" i handlen.

Alt efter alder skal du nok regne med 4-600.000,- kr for en velholdt model.
Kig evt. hos andre nordiske og tyske forhandlere, hvor der kan spares en del ift. til danske priser....at selv sejle sin "nyerhvervelse" hjem fra eksempelvis Finland, vil være en stor oplevelse...men det er selvfølgelig en helt anden snak

Men i bund og grund en dejlig "familiebåd" til lange ferietogter.

Held og lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Annuller spørgsmålet
Fra : lange1325

Dato : 08-06-06 16:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål