/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Inst. XP-Home på extern HDD
Fra : marcussen1
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 21-02-06 17:16

På mit Crev er der inst. Win XP-Pro. Så har jeg en extern HDD, kan jeg inst. Win XP-Home på den, og i givet fald hvordan gør jeg det.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-02-06 17:47

Ikke hvis det er en almindelig exterb harddisk.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-02-06 17:49

Men du kan kopiere den derover på.
Du kan bare ikke benytte den som styresystem, da pc´en ikke under opstart læser disken.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-02-06 17:55

Hvorledes kopiere den over. Det er en alm ext HDD. Det var min mening at bruge den på samme måde som Crevet.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-06 19:31

Du kan muligvis boote fra ekstern HD.
Men til det du vil lave vil jeg foreslå at du køber en skuffeholder med skuffe og lægger en harddisk ned i den.
Nu kan du vælge om du vil starte fra skuffen eller den indbyggede HD.
Inden du gør det skal vi lige se på dine data kabler og hvordan de er monterede.
Du skal også kunne komme i bios og se hvilke boot mulighedder du har...........ellers skal du bare have to skuffer med hver sin HD så du vælger den skuffe med styresystem som skal bruges.
System med en holder og to skuffer er det nemmeste at håndtere. (det bruger jeg selv)

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-02-06 19:51

emesen.....
jeg tror jeg vil bruge dit forslag med 2 HDD-skuffer, det har jeg haft før, og det virkede rigtig godt.
Mit spørgsmål gik på, at når jeg nu har en ext HDD, ville jeg høre om den kunne bruges på den.
Tak for svaret
også tak til sofus.dk

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 21-02-06 19:52

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-06 20:33

Den eksterne HD kan jo være lager/backup evt. med FAT32 så den altid kan læses.
Husk at eksterne HD skal være master.