/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Udstødning????
Fra : plak
Vist : 824 gange
25 point
Dato : 20-02-06 18:18

Har en katana lc,.
Den har malossi sport cylle på og malossi sport powerfilter,.(resten std)
skal nu have en God udstødning som passer på en sport cylle,.
ville have købt technigas R, men alle siger den er dårlig,.

Hvilke udstødning passer bedst på en malossi sport cylle,.????

jeres mening??,.,

p.s helst ikke alt for dyr,.;)

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 35 point
Dato : 20-02-06 18:58

Technigas Next er en skide god udstødning.
Jeg kender ikke deres R model, men sørg for at købe den hos Protuna.
Jeg har en Technigas Basic, fra Thansen, og på de Technigas udstødninger som Thansen, og andre dansker forhandlere sælger, er alle med plumber, midt inde i potten, og de er næsten umulige at komme ind til.

Techniags Next at en god Udstødning. Den giver godt optræk og rigtig godt på toppen, pga de høje omdrejninger.
Bare husk for guds skyld at sætte meget mindre ruller og en større dyse i.

Kommentar
Fra : plak

Dato : 21-02-06 14:44

okay tak,.

Har fået anbefalet Yasuni z
til min sport cylle, hvad med den`?

hvad gram ruller cirka ville du skyde på jeg skulle putte på så?
5-6??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-02-06 16:24

Yasuni er for dyr, synes jeg.
Technigas Next fås til 600-800 kr. fin pris fordi den er god efter mine erfaringer.
Hvilke ruller du sætter i, kommer helt an på hvilken trykfjeder der er bag din kobling.

Jeg havde 3,5 grams ruller og en 27 kg koblingstrykfjeder på min scooter, med 48mm cylinder, 17,5 karburator og Technigas Next.
Så skift til en 27 kg trykfjeder og til 5 grams, og hvis den så stadig trækker bedre når den kommer op i fart, så skal du ½ gram ned i vægt, indtil du finder den rigtige ruller.

Husk at skifte dyse til en meget større.

Godkendelse af svar
Fra : plak

Dato : 22-02-06 15:52

Tak for svaret NoShyGuy.:)

Kommentar
Fra : flyfisher_dk

Dato : 23-02-06 10:23

Hvorfor skal der mindre ruller i ?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-02-06 11:30

For at få motoren op i de omdrejninger hvor tunudstødningen har sin effekt.
standard kører motoren med ca. 7000 rpm, men en tunudstødning skal ofte op over 9000 rpm, fordi den har en større gennemgang.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-02-06 11:33

med mindre ruller, mener jeg selvfølgelig ruller med en lavere vægt.
altså fra 5grams ned til 4 grams eller lavere.
En god start er en 27 kg koblingstrykfjeder, som også giver flere omdrejninger og sikre at kileremmen ikke fedter eller filer.