/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
NRG vil godt starte, men dør ?
Fra : Tyranu
Vist : 669 gange
50 point
Dato : 20-02-06 17:29

Hey, jeg har et stort problem.

#1 Når jeg har været væk fra min knallert i over 1 time, vil den ikke starte for godt.
Første kick på kickstarteren starter den, men når jeg så giver den lidt gas for at blive varm, går den op i omdrejninger, og selv om jeg holder gassen stille, går den ligeså stille ned i omdrejninger, for at dø helt.

De næste par kicks er scooteren umulig at starte. Først med små intervaller kan man gentage nr. #1, så når jeg fx. 5 minutter igen går hen og kicker, starter den, for så at dø ligesåstille hen..

HJÆLP? hvad er det galt..

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-02-06 18:55

Det lyder som om at der er snavs eller vand i din karburator.
Dvs. den lever et øjeblik på chokeren, for bagefter at dø.
Rend din karburator, for det er helt sikkert der problemet ligger.
Se også efter om dit tændrør har den rigtige elektrode afstand, for at sikre optimal gnist.

Kommentar
Fra : tartra00

Dato : 20-02-06 21:54

det kunne godt lyde som om din benzin tilførsel ikke er helt ok. enten er det som ovenstående skriver... det kan være gammelt benzin der trænger til udskiftning!

Kommentar
Fra : tartra00

Dato : 20-02-06 21:54

det kunne godt lyde som om din benzin tilførsel ikke er helt ok. enten er det som ovenstående skriver... det kan være gammelt benzin der trænger til udskiftning!

Kommentar
Fra : Tyranu

Dato : 21-02-06 13:47

helt nyt benz.. tankede den for 1 uge siden..

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-02-06 13:56

Rens din karburator og se efter om den er utæt nede ved motoren.

Accepteret svar
Fra : slsstyrer

Modtaget 50 point
Dato : 01-03-06 15:15

En forkert dyse, eller en pakning der er gået.. Ellers prøv og stil din luftskrue

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-04-06 23:10

Dine membranplader skal skiftes.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Tyranu

Dato : 30-04-06 20:08

Tak for svaret slsstyrer.