/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Telia problemer
Fra : kommen
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 19-02-06 18:37

Hejsa alle i kloge hoveder.
Har taletid CASH hos Telia og i forbindelse med alle deres omlægninger, kan jeg pludseligt ikke længere:
sende SMS til Tyskland
have udeladt nummer (tlf. er indstillet korrekt - Telia "ved ikke")
får en besked, der siger ”indholdstakseret”, hver gang jeg læser en SMS besked.

Mange, mange henvendelser til Telia giver intet resultat – naturligvis – er der nogle af jer, der kan give en fornuftig forklaring på ovenstående??
De tre ting, der er galt er opstået ud af den blå luft – har intet foretaget mig for at det skulle ske.

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 19-02-06 18:40

Ups, glemte lige at spørge, om i kan anbefale et godt sted at have taletidskort, hvor man kan sende sms til tyskland og ellers fungerer "normalt" (IKKE Telia)....?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-06 18:44

Vi har sonofon selvhenter, det virker i hele norden, tyskland og polen
er også afprøvet. Kun til ug fra os.

Kommentar
Fra : lenelille

Dato : 19-02-06 19:48

min datter har også telia, der er ikke noget problem men hendes sms.
jeg ved at tdc også kan sende til tyskland men de der meget dyre..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-06 20:24

Denne side kan bruges ved prisjævnførelser.
http://www.telepriser.dk/

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 20-02-06 00:03

foreløbig tak for jeres svar, men problemet er, at disse fejl/mangler har ikke været der tidligere, dvs det er sket i forbindelse med Telias "omlægning". Alt har fungeret perfekt i flere år. Tænkte også om ikke der er noget om, at man kan taste * ...? et eller andet før nummeret, så kan modtageren ikke se afsenderens nummer. Er det rigtigt? I bekræftende fald hvad??

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 08-03-06 22:46

Det ender med, vi dropper Telia. Tak for svarene.
Spørgsmålet lukkes.