/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
internet tilsluttet , kører ik
Fra : lltom2
Vist : 1404 gange
40 point
Dato : 19-02-06 13:32

Hej

Jeg har næsten lige fået en ny bærbar som inden vores internet begyndte og gå ned og køre langsomt inden det kørte den fint. Nu kan min stationær kun køre på nettet så der er ikke noget galt med det , når jeg så prøver og koble den bærbar til så siger den det er tilsluttet så går jeg ind på Internet Explore 6.0 og skriver fx www.dr.dk så siger den bare Internet Explore kunne ikke åbne søgesiden , hvorfor nu det fordi som sagt før internettet begyndte og gå ned og éllers køre langsomt så virkede det helt fint . og nu kører nettet os fint på den stationær men bærbaren siger bare stadig Internet Explore kunne ikke åbne søgesiden. HVAD ER DER GALT HJÆÆÆÆLP :)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-06 13:43

Kan du åbne andre sider eks. www.ni.dk

Kommentar
Fra : lltom2

Dato : 19-02-06 13:48

ved alle sider siger den Internet Explore kunne ikke åbne søgesiden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-06 14:12

Du skylder os en forklaring om hvordan du kobler den bærebare op på nettet!
Køre du direkte eller benytter du en router eller switch som mellemled.

Det er nok her at hunden ligger begravet.

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 19-02-06 14:13

Hej

Har du prøve at kigge konfigurationen højre klik på netværkicon fra skrivebord og stille den til
automatisk hentning af ip adresse går udfra du har adsl

Hilsen grokraft

Kommentar
Fra : lltom2

Dato : 19-02-06 14:19

Først vil jeg sige til severino:Jeg kører med en swift i mellem altså der går et stik fra den der styer det hele også over i swiften også derfra er bærbaren koblet til swiften men det siger ikke noget fordi har prøvet og tage det stik der går fra den boks i vægen altså den hvor der står Line / phone / adsl der går et stik fra ADSL også over i den ene boks også fra den ene boks der går der et stik over i swifen hvor bærbaren sidder til , men det stik der går ud fra den boks med Line / phone / adsl det stik der så går ud fra Adsl det har jeg prøvet og sætte ind i bærbaren så det kun var den der var på nettet også genstartet jeg den også prøvet jeg internettet og den siger bare det her:Internet Explore kunne ikke åbne søgesiden :S

Kommentar
Fra : lltom2

Dato : 19-02-06 14:22

Grokraft: kan altså ikke finde noget med auto hent ip :S

Accepteret svar
Fra : grokraft

Modtaget 40 point
Dato : 19-02-06 14:52

Hej

Det lyder som om du har fat i delefilteret mellem adsl modem og telefonen

efter delefilteret er adsl modemet det er dets lan udgang som du skal have koblet til
switzen derefter begge pc er på switz.

Delefilteret kan være drilsk at installere prøve at se på tdc`s hjemme side

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/speedstreamisdn.pdf
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=70454

Hilsen Grokraft

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 19-02-06 14:57

Hej Igen

Har du husket at tænke på sikkerheden ved at være på internettet
uden router med NAT kan andre hijakke din pc til f. eks at spamme andre
Husk at slå firewall til! undskyld jeg blader mig håber du kan få det til at virke.
Hilsen Grokraft

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-06 15:04

Det skal du ikke undskylde Grokraft!
Et hvert lille guldkorn, er mad for en sulten fugl!

Kommentar
Fra : lltom2

Dato : 19-02-06 15:05

Grokraft det med og hente IP'en auto det virkede satme. Jeg kan ikke takke dig nok .. Du får satme point . og MEGA TAK FOR HJÆLPE HOLD KÆFT DET ER DEJLIGT OG HAVE DEN KØRENDE IGEN

Godkendelse af svar
Fra : lltom2

Dato : 19-02-06 15:06

Tak for svaret grokraft.DET ER FEDT OG HAVE DEN LILLE PÅ NETTET IGEN

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-06 15:16

Jeg formoder at din swift er det vi andre kalder for en SWITCH

Hvis du kun har en switch, så kræver det at du har tildelt en IP-adresse for hver PC der er koblet til netværket. - Den kan ikke styre din forbindelse som hvis du havde valgt en router.

En router er en intilligent switch, ofte med 4 lokal porte "LAN", som så overtager din forbindelse og hermed også den tildelte IP-adresse. - Når der så er hul igennem til geografien, så kan du tilslutte alle de PC'er på routerens switch porte du har lyst til, da de alle vil køre på dit lokale netværk, og trafikken ud i verdenen styres af routeren.

Switchen kan du så tilslutte din routers ene LAN-port, som en slags fordeler, så du får endnu flere lokale porte, hvis du har behov for dette.

Nu skriver du ikke hvem din udbyder er, men nogle dynamiske forbindelser tildeler kun en IP-adresse og TDC giver to, så der kan være to maskiner koblet direkte på.

Men en god router ville være at fortrække, da den kan hjælpemed til at beskytte dig, for udefra kommende snavs, lige som du kan udnytte det lokale netværk, mellem dine maskiner.

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 19-02-06 15:40

Hej igen

Igen Årsag

Hav go søndag