/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Advarsel mod bilforhandlere ??
Fra : tommy_b
Vist : 2391 gange
100 point
Dato : 18-02-06 13:11

Nogen der kender et sted på nettet hvor man kan advare om bilforhandlere, som ikke er seriøse og snyder kunder hvor de kan komme til det ??

Jeg har et mellemværende med

Strandvejens Automobiler ApS
Amager Strandvej 110
2300 København S
www.strandauto.dk

der mener at en bil, som der er solgt som om, at den har kørt 122.000 km (det står der også på slutseddelen) og i virkeligheden har kørt 369.000 km jo er lige så god som om en der har kørt 122.000 og derfor ikke vil ophæve handlen, som jeg har krav på ifølge købeloven. Argumentet er, at der jo løbende er udført service på bilen og derfor er det jo lige meget hvor meget den har kørt...!!!

Derfor vil jeg gerne advare om denne bilforhandler. Nogen der kan hjælpe ??
(Sagen køre for øvrigt i FDM, da forhandleren ikke vil hæve købet)

På forhånd tak.
Tommy

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-06 13:29

Forbrugerstyrelsen sætter firmaer der ikke efterkommer afgørelser på nettet
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/
Der er ikke mange private der kan holde til at lave den slags hjemmesider i længden fordi de konstant bliver truet af advokater selv om det ikke er ulovligt at fortælle sandheden.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 18-02-06 15:12

Hej tommy,

Syntes du skal lade sagen køre hos FDM, så plejer man og være i gode hænder.

Men ellers enig med BjarneD - hej Bjarne gør som han anbefaler.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-06 15:22

Mig, jeg anbefaler ingenting. Jeg mener nemlig også, at FDM er de rette til at tage sig af den slags, hvis man da er medlem.
Nye medlemmer kan få vejledning, men skal ikke regne med at FDM kører sagen gratis.

Kommentar
Fra : tommy_b

Dato : 18-02-06 16:16

Hejsa
Ved godt at sagen køre hos FDM, men derfor ville det da være meget rat at kunne advare andre mod at købe bil der. Det skal siges at det er tæt ved 100.000 kr. jeg har ude at hænge !!!

Mener bare at der må da findes nogle steder hvor man kan udveksle erfaringer med andre der skal til at købe bil.

Tommy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-06 16:41

Måske du kan bruge denne side??

http://www.lortebilforhandler.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-06 16:49

lortebilforhandler
Lad os nu se om den kommer i gang.
Mange brokker sig over bilforhandleren hvis de ikke har kigget sig ordentligt for så denne side er bedre.
http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/brugtebiler/

Kommentar
Fra : tommy_b

Dato : 18-02-06 19:16

Ingen tvivl om, at jeg nok handlede for hurtigt i stedet for at tjecke alle ting, men det var et godt tilbud og bilen var (er) pæn og selv min mekaniker kunne ikke gætte at den havde gået 3x det der stod på klokken.

Men hvis der var et sted hvor købere kunne udveksle erfaringer med køb af bil ville de seriøse forhandlere jo nok forsvare sig på en sådan side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-06 20:55

Jeg tror ikke at nogen sælger/bilforhandler ville gå i dialog et sådant sted for hvis de var indstillet på at diskutere ville det nok aldrig komme så vidt.

Der bliver solgt mange biler med forkert km. angivelse og en jysk forhandler (aut.) mistede forhandling og endte med at gå konkurs fordi en tidligere ejer mødte den nye ejer ved bageren.
Den nye ejer fortalte begejstret om pris og lavt kilometantal, og så kommer der rynker i panden på den tidligere ejer for den havde jo vendt tælleren flere gange hvilket servicebogen afslørede, men det var ikke den der fulgte med.
Det var den lille sten der fik lavinen til at rulle.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-02-06 22:38

Der var en der reklamerede for http://www.skodbil.dk/ for noget tid siden. Også et sted man kan udveksle erfaringer. Ka' være jeg snart kommer til at skrive i den også

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-02-06 10:17

tommy_b har du overvejet og gå til avisen.

Egenlig så tro jeg den her sag kunne være noget for Ektabladet, eller en anden avis. Aviser elsker historier hvor forbruger er kommet i klemme i systemet.

Har selv haft held med det engang i forbindelse med et alarm selskab der havde overset et indbrud i vores hjem.

Hvis det var mig der var blevet taget i af sådan en forhandler, så gik jeg i krig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-06 11:57

Du skal slet ikke overveje den slags tiltag så længe FDM er involveret. Du risikerer at de lægger det fra sig da det ødelægger mulighederne for at forhandle sig frem til et resultat, og de vil selvfølgelig ikke have ekstra besvær fordi du er sur og mopset.

Du er så godt hjulpet som du kan blive med FDM så vent og se.