/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med routeren
Fra : rinarina
Vist : 357 gange
100 point
Dato : 17-02-06 17:31

Hej

Min DSL router er pludselig begyndt at opføre sig mystisk. Jeg plejer at kunne koble op til fire computere til routeren, men lige pludselig er det kun den ene port, der fungerer, og jeg kan derfor kun være på Internettet med én computer. Det har intet at gøre med netværkskablerne eller computerne, da alle disse fungerer fint såfremt de tilkobles den første port i routeren - de tre andre porte er helt døde! Hvad kan problemet være?

Mvh

R

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-02-06 17:44

har du prøvet at resette den??

der er en lille sort knap, som holdes inde i over 5 sek.

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 17-02-06 18:10

HRjsa - ja, det har jeg. Det hjælper ikke..

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-02-06 18:57

hvad med en firmware update??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-06 08:19

Hvis ikke det hjælper at resette den er den nok defekt. Prøv lige at tage strømmen fra den i 5 min. for at se om det har nogen indvirken.
Ellers er det nok en ny router.
Jeg har en 4 ports Level One du kan købe. Den står i skabet da jeg gik over til en trådløs pga 2 bærbare i huset. Den fungerer perfekt.
Byd ;-D

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-02-06 09:24

Level1, er den skodste router der findes

Ikke at du ikke må sælge den Fijala, men er du syg, den er billig til gengæld er den ubrugelig.

Ved router skal købes kvalitet. Hvis den viser sig at være defekt, så køb en til trådløs

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-06 12:01

Ja ja deet kan da godt være den er billig men der har nu aldrig været problemer med den i de 2 år den har kørt. Havde før en Level One switch som også kørte upåklageligt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-06 12:03

Hvad er da efter din overbevisning den bedste route .troldenesdhb. Det er jo ikke lige det nemmeste at svare på

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 20-02-06 10:36

Tak for tilbuddet, Fijala, men hvis jeg skal investere i en ny router, kan det lige så godt blive en trådløs

Troldenesdhb ---> Hvordan kan jeg opdatere routeren med et firmware update, når routeren ikke er installeret direkte på computeren?

Mvh.

R