/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skoda Octavia vs. Citroen C4
Fra : jakobal
Vist : 709 gange
100 point
Dato : 16-02-06 18:10

Hej,
Håber nogen kan gi' et objektivt svar på dette spørgsmål. Vi står overfor at skulle købe en (næsten) ny bil. Da vi kører ca 40000 km om året skal det være en diesel. Min kone og jeg er dog ret uenige om hvilket mærke det skal være. Vi er nået så langt som at valget skal være en Skoda Octavia 1,9 TDI st. car (tour) eller en Citroen C4 1,6 HDI. Begge Biler har lave kilometertal. De koster begge omkring 250.000 og har begge højt udstyrsniveau. Skodaen er fra aug 2004, Citroen'en er fra midten af 2005. Skodaen kører 20 km/l; Citroen'en 21,3

Hvad bør man vælge set ud fra et økonomisk og comfort mæssigt synspunkt. Vi er en familie på 4 men har som regel ikke brug for et stort bagagerum. De fleste af kilometerne kører jeg alene i bilen på motorvej.

Håber på nogle gode svar
Jakobal

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-02-06 19:01

Vælg skoda det er min mening.Se her:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281161
alimak

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-06 20:10

jeg vil også gå efter skodaen den er bla kåret som årets campingtrækker med ders 1,9 motor kender en der har en C4 og den knirker og er for plastik til ham
skoda er jo en bil fra wv fabrikkerne og har en beder gensalgs værdi og et beder renome en citron har

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-02-06 22:54

Jeg vil naturligvis sige C4, fordi den er fransk, kører bedre og ser meget bedre ud, og de fraske diesel motorer virker.

Skoda er noget af det mest kedelige man kan finde (næst efter Golf).

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-02-06 22:56

Met svar er selvfølgelig ikke "objektivt" som du beder om. Der er meget få objektive grunde til at vælge en bil frem for en anden. Der er heller ikke noget i de andre svar der er objektivt.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 17-02-06 09:41

Skoda ubetinget

C4 har nogle børnesygdomme, som kan koste jer mange ærgrelser på længere sigt.
Kender 2. der har en C4, ganske vist benzin, og de holder kun på værkstedet.
Problemet er en computer i bilen som driller.
Tro det er et generelt problem med de der Citroen'en og deres computere.
Men bilen er da flot og smart

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 18-02-06 09:32

Tak for svaret thyfoon.