/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
God ide søges til hundekasse
Fra : maleneoredsen
Vist : 3595 gange
200 point
Dato : 16-02-06 14:06

Hej
Jeg mangler lidt nytænkning vedr. valg af materiale til indvendige hundekasser. Vores gamle kasser er hævet fra gulvet og er bygget i træ, men de er ved at trænge til fornyelse. Er der nogen som har gode ideer til, hvad materiale man ellers kan anvende, da vores unge hunde gnaver i træet.

Malene
www.partridge.dk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-02-06 14:28

Jeg bruger selv en kurv af skumgummi til silke. --En oval bund og en lidt kraftig strimmel i passende bredde som side. Delene er limet sammen med kontaktlim.
Og så har jeg lavet et betræk:
Et rør, der har en oval "bund" i den ene ende. I den anden ende er der en løbegang med elastik, så jeg nemt kan trække betrækket over skumgummireden. Silke elsker den rede. --Men hun elsker nu også sin "sækkepølse" og så selvfølgelig min sofa.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 16-02-06 15:22

En vi kender har lavet en hundeseng der er hævet over gulvet, i Porsa rør, og selv syet et betræk til at kommer ud over. De er lidt pebret i prisen, men hundesengen har holdt i 5 år. Hendes hund havde det også med at bide i sin gamle senge ( flet kurv, træ seng, skumgummie, sækkestol mm).

Der er herligner en model af den seng hun selv har lavet, den ligner den røde i nederste billede:

http://www.mosegaardens.dk/catalog/index.php?cPath=81_58_76&osCsid=f317ef52ba1f3f435b032883b034b60f

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-06 16:05

Sådan en kunne du måske selv lave. Det er kraftigt lærred og så ligger der en krydsfinerplade med skumgummi i bunden: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1396&n=10

Vores huns har en tilsvarende denne bare i den største model. Den er rigtigt god.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4610&n=10

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 16-02-06 16:28

Tak, men nu er det de kasser vi har ude i kennelen, så de skal bygges som en slags hule med tag og masser af plads til et tykt lag halm. Kasserne er placeret indenfor i de indvendige løbegårde, og bliver derfor ikke våde.
Vores hunde vil helst ligge direkte på gulvet, når de er inde. Vi har diverse hundetæpper og hundekurve, men det bliver hurtigt for varmt, når der er varme i gulvet

Malene
www.partridge.dk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-02-06 16:58

Hvis de helst vil ligge direkte på gulvet, -hvorfor skal de så have kasser og ligge i ???

Jeg ville da tro, at en god gammel lænestol eller sofa ville gøre mere lykke..

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-02-06 17:04

Hvad med voliere-net - Så samler der sig heller ikke fugt i bunden af halmen ?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 18-02-06 15:50

Tag udgangspunkt i hvad hundene kan tåle at gnave i, for det vil sikkert ikke stoppe. Jeg vil mene, at træ stadig er det bedste og mest sikre til en kasse i en kennel. Grundlæggende betyder det ikke noget, at de gnaver i dem. Medmindre de spiser så meget, at de får forstoppelse.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 18-02-06 19:09

Hej Malene

Tja, du kan nok ikke bruge den ide vi selv lige har skaffet til vores 2 hunde, men måske kan andre. Vi har 2 border terriers, der har hver sin almindelige hundekurv i plast inde i stuen, men vi manglede en ekstra soveplads til dem ude i vores forstue, med rigelig plads til begge hunde. Dette fordi den ældste foretrækker at sove derude om natten. Vi har renoveret, og har fjernet det køkken skab der var omdannet til sove plads.

Jeg synes at plast er mest rengøringsvenligt, men en så stor hundekurv koster. Vi købte så en meget stor bedroller og pillede hjulene af. Et tykt lag tæpper og vi havde en perfekt stor hundekurv i plast. Vores små bordere fylder ikke engang halvdelen af den.

Søssan

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 18-02-06 19:22

Hej igen

Har indlæst billede af bedrolleren som mit profilbillede, hvis nogen vil se hvordan det fungerer.

Søssan

Kommentar
Fra : rene_t-j

Dato : 26-02-06 17:12

tja det ville jo yære bedre at forebygge bidderiet.nu er det jo unghunde som kan høre de andre hunde på kennelen. det er jo lidt stressende for dem. vi har selv haft problemer med vores hunde de har spist alt de har kunne slippe af med altså vægge sko telefoner osv men vi fandt ud af hvis vi købte lår knogler af slagteren og fik den skåret ud i små skiver på ca tre cm blev de mere rolige og havde noget at beskæftige tænderne med. og så måske hvis i lægger noget tøj ind til dem som dufter af nogen de holder af vil det hjælpe. håber at det kan hjælpedig elers ignorer det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-02-06 18:27

HiHi, sådan kan man også bruge sit profilbillede.......

Annuller spørgsmålet
Fra : maleneoredsen

Dato : 11-08-06 11:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål