/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Piaggio Typhoon tænding?
Fra : Fox_dk
Vist : 1764 gange
100 point
Dato : 15-02-06 10:08

Hej

Har en Piaggio Typhoon som er meget svær at starte. Den giver en stor gnist lige når man trykker på starteren men ellers er der ingen gnist eller den er så svag man ikke kan se den. Kan det skyldes tændspole eller er det mon statoren ?? Har skiftet tændrør

mvh
Fox

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 15-02-06 10:23

Har samme model som du har, og kender godt problemet Og kan næsten sige med sikkerhed at det er fugt.

Det jeg har gjort er og sprøjte alle elektriske dele med en gang Pronto.
Har du mulighed for og sætter din Piaggio Typhoon, varmt og tørt natten over så gør det.

Er næsten sikker på mit råd vil hjælpe dig

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 20-02-06 22:05

Hjælper ikke. Kan se der er problemer med tænding da den kun giver en kort gnist lige når man aktiverer starteren. Ingen gnist med kickstarter...øv

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 20-02-06 23:10

Hvad med dit batteri? Er der vand på - prøv og lad det op hvis du har en lader.

Der sidder en spole inden bag ved side dækslerne, den kan være defekt. Men du skal chekke dine ledninger over alt. Det er ikke nok kun og sprøjte omkring tændrøret.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 20-02-06 23:12

Hvis dit batteri ikke er for godt er knallerten næsten umulig og starte, har også været den tur igennem på min egen.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-02-06 10:03

Batteriet har da intet med gnisten at gøre!
Den kan jo startes fint med/uden batteri.
Gå dine kabler igennem for rust. Se efter på dit svinghjul om det er rustet på yder og indersiden.
Det er samme tænding som på en Piaggio Zip og der havde jeg et problem med rust.
Se også kabler efter om alle nødvendige gummihætter er helt tætte.

Prøv evt, at afmontore dit batteri, fordi den skal kunne starte uden.