/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan jeg fjerne støjen i mine Cambridge S~
Fra : Trans4M
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 22-11-02 16:55

Efter at jeg har købt nyt kabinet til min computer (kabinettet er et Chieftec Dragon Serverkabinet) så er der kommet extra støj i højttalerne.Jeg har prøvet alt mellem himmel og jord for at få støjen væk,såsom at flytte rundt på kabler inde i PC'en,endda delt ledningerne nede bag computeren op så der ikke ligger 220 volts ledninger op ad signalkabler,da jeg ved at det kan skabe problemer.Men intet har hjulpet.Alt indmad er tjekket og ingen defekter fundet.og alle kort sidder helt i soklerne som de skal.BIOS er tjekket,heller ingen problemer her.
Jeg har også fået skiftet strømforsyningen i kabinettet da jeg i første omgang troede at den havde en defekt,men NEJ.
Højttalerne er også blevet tjekket,det er heller ikke dem der er problemet.

Er der en/nogen DERUDE som kan hjælpe mig,så ville jeg blive overlykkelig,da det ikke er til at holde ud at høre på.
På forhånd Tak...

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 22-11-02 17:32

Hvor dan opleves støjen? "Støj" er jo MANGE ting

JanneP

Kommentar
Fra : Trans4M

Dato : 23-11-02 07:54

Til JanneP.
Aktive højttalere har som sagt altid en meget svag hvæsen i højttalerne fordi forstærkeren i dem er tændt.Men denne "støj" er ligesom når der ligger et langt signalkabel op af et 220 Volts kabel,det er ligesom kraftig inteferens.

Hilsen Trans4M.

Kommentar
Fra : Trans4M

Dato : 23-11-02 07:56

Til JanneP.

Glemte at sige at når højttalerne er tændt alene uden at PC'en er tændt er der ikke nogen problemer,det er først i det øjeblik at jeg tænder for PC'en at den der "inteferens/støj" starter.

Hilsen Trans4M.

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 50 point
Dato : 16-12-02 06:21

Her er et godt bud ...

Din Line-In står og svæver hvilket kan forsage DC-feedback.

Prøv at åbne Udvidet Volumen Egnskaber. Slå mute på line in. Dette gælder især hvis du ikke har noget aktivt belastning på indgangenden (dynamisk eller slukket microfon)

Jeg har flere gode forslag. GBTMOT.

mvh, Ke'Fir, m.a.