/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Problem med skærmswitch
Fra : kris3842
Vist : 619 gange
200 point
Dato : 10-02-06 09:59

Hej,

Jeg har lige købt en Intelligent PS/2 KVM Switch (CS-A102) til at koble 2 pc'ere sammen (1 windows xp home og 1 linux)

Problemet:
Det der sker, når det går galt. Jeg skifter til Fedora Project 4 (freeware styresystems udgave af Red Hat), der ikke kan finde musen (hvilket ikke burde gøre noget), men herefter kan jeg ikke længere switche tilbage til den anden pc, der kører Windows XP Home edition – ganske enkelt, der vil ikke skifte eller lyse/blinke i den røde indikatorer på switchen – det vil med andre ord sige, at jeg kan ikke bruge den anden pc, hvis musen ikke virker i Fedora eller hvad? Eller er det noget helt andet???

Nogen der kan hjælpe???

mvh
Kris3842

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-02-06 10:21

Skifter du med musen ?
Min KVM-Switch skiftes med tastaturet.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800274
Gambrinus

Kommentar
Fra : kris3842

Dato : 10-02-06 10:27

Nej skifter med scroll lock men den nægter stadig at gøre noget helst

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-02-06 10:54

Hvilket fabrikat er din switch ?
Jeg kan ikke finde den på edp-priser.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 10-02-06 11:02

Har også KVM fra trendnet, og den fungerer udmerket med PS2. Trådløs tastatur og mus har den derimod problemer med. Får det samme problem som dig.

Kører best med ps2, også nogenlunde med USB. Den er fra Trendnet.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : kris3842

Dato : 10-02-06 11:04

Hej,

har sådan set ikke andet navn på den end det jeg har skrevet ovenover, men den kan ses her i en 4-ports version

kris3842

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 10-02-06 11:05

Ups -min er fra Trendnet.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-02-06 11:16

Hvoooorr ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 10-02-06 11:16

Kan det være denne?

http://www.bestech.com.hk/

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 10-02-06 11:18

Under produkter

Kommentar
Fra : kris3842

Dato : 10-02-06 11:20
Kommentar
Fra : kris3842

Dato : 10-02-06 11:24

Og ja den kan også findes på http://www.bestech.com.hk/ under produkter

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 10-02-06 11:25

Hvad bruger du af tastatur og mus?

Kommentar
Fra : kris3842

Dato : 10-02-06 11:28

Hp tastatur med ledning og Logitech mus med ledning - begge usb men med de nødvendige "omformer"stik

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 10-02-06 11:33

Hm............du har ikke noget gammelt "ren" ps2 du kan prøve med?

Kommentar
Fra : kris3842

Dato : 10-02-06 11:36

Ikke ligefrem, men må jo grave noget frem, hvis det kan være det der er problemet....

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 10-02-06 11:50

Vel, det er hvad der skaber problemer her hos mig.
Ved ikke om der også kan komme noget "inteference" fra andre ting.
Strøm-stikdåser, printer, prøv evnt. at plassere switchen så langt væk fra andet elektronik/strøm som du kan.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-06 21:38

Kender den ikke - men har i set at der bruges >>PC selection Hot Key, Button <<
er "scroll lock" en hot key.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-02-06 17:21

Jeg har også en KVM switch. Man kan tilslutte en 9 V dc spændingsforsyning, selv om den ikke følger med. Musen virker kun sikkert hver gang , når jeg har spænding på defra, og den er tilsluttet inden der tændes for pc erne.

Kommentar
Fra : kris3842

Dato : 22-04-06 15:25

Den var gået i stykker og måtte bytte den til en anden der virker uden problemer

Annuller spørgsmålet
Fra : kris3842

Dato : 22-04-06 15:26

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Swichen var gået i stykker og jeg byttede til en anden der virker uden problemer