/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Probl m. Polo variant st.car
Fra : nillenolle
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 09-02-06 22:04

Hej!

Har købt et fin Polo variant St.car og er super glad for den, men nu er det sådan at bagrude-vunduesviskeren hele tiden går i stykker. Har fundet ud af at det er sikringen der ryger. Sætter en ny i og så virker den fint. Næste gan jeg tænder bilen virker den igen ikke!
Er der nogen der kunne hjælpe mig med, hvad der evt. er galt????
Ud over dette mindre problem kører bilen super og det er fedt med en 1,6 ´er - der er sgu fut i!

MVH
Pernille

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-06 22:33

Det var ikke meget grundlag, men har du tjekket om viskerlejet er ved at irre fast.
Hvis du kan se, at det sted viskerarmen drejer over ikke går frit, soklen følger med helt eller delvist det kunn evære forklaringen på, at sikringen springer, men det kan og så være andre ting.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-02-06 22:50

Du skal tjekke ledningen der går i en gummi strømpe mellem taget og bagklappen.Du kan vippe gummien af med en skrutrækker.Så ser du om nogen af ledningene er beskadiget. Det er der fejlen bruger at være.
alimak

Kommentar
Fra : JMC23

Dato : 10-02-06 00:51

Du kan også være modig og smide en lidt større sikring i det sker at at folk smider for små sikringere i (hvis du har købt den brugt hvis den er ny burde det ikke være det) fordi de ikke lige havde andet ved hånden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-02-06 01:35

I en ordentlig bil står der på sikringsholderen eller i låget hvor store sikringerne skal være. Det hjælper ikke i længden at sætte større sikringer i . Jeg vil også gætte på at fejlen ligger i en blottet ledning, som får stelkontakt. Mest troligt er det, hvor ledningerne bøjer, når du åbner bagklappen.

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 10-02-06 23:52

Hej Igen!

Når sikringen virker ser det ud til at alt er ok mht viskerleje - den kører i hvert fald frem og tilbage, men måske den godt kan være ved at irre fast alligevel??
Vi har købt bilen brugt, men den forrige ejer har fortalt at det også er sket for ham og har lagt et par af de sirkinger han plejede at bruge - Dem har vi så nu brugt....men jeg ved ikke hvor ofte det er sket for ham. De hed " 15" - Vi er ikke de store hjemme-bil-mekanikere, så....vi må vel se at få det lavet et sted - det dur i hvert fald ik uden i regnvejr!
Hvis det så er en blottet ledning...hva gør man så ved den for at den ikke er blottet mere!?
Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-06 00:02

Hvis det er ledningen skal den skiftes ud da det skal være en ledning der kan tage de gentagne bøj når bagklappen åbnes og lukkes og derfor skulle du nok have lidt faglig bistand når du ikke er en ørn til det.
Hvis viskeren kan køre i længere tid uden sikringen springer kan vi udelukke viskerlejet og alimaks' forslag lyder realistisk, men det kan ligge hvor som helst da ledningen jo kommer omme fra kontakterne foran og netop i stationcars kan der ske meget hvis nogen på et tidspunkt har moslet lidt med det.
Med lidt held kan man måle hvor fejlen ligger hvis man samtidig prøver at bevæge de ting der er i bevægelse når der køres.