/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Vægt på et klaver.
Fra : HeavyC
Vist : 19940 gange
50 point
Dato : 09-02-06 21:51

Jeg vil høre om der er nogle herinde som ved hvad vægten på et traditionelt klaver med jernramme ca vejer? Det er fordi jeg skal anskaffe mig et og jeg har fundet et der er billigt. Problemet er bare at jeg ikke ved om mig og min far kan bære det alene, eller om man skal møde op med en hel hær ?

Håber i kan hjæpe mig. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 09-02-06 21:56

kommer jo an på hvor højt og langt det skal løftes
det jeg har er også af den gamle type med jernramme , det må vi være 4 voksne mænd for at løfte op på en alm trailer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-02-06 22:02

Det kommer da meget an på hvilket klaver det er.

Men et med jernramme, så kan din far ikke bære det alene.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 09-02-06 22:11

Et "mini klaver" vejer ca. 150Kg...

Et "normalt klaver" 200 -250Kg...

Et "stort klaver" 250+ Kg...

Så i skal være mere end 2 for at få det flyttet!

Vh fluffy

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-02-06 22:11

Her er eksempler på vægten på et klaver

http://www.piano.dk/leje/klaverer/lejetklaver.asp

Hvorfor spørger du ikke der, hvor du kan købe det billigt. Han/ hun må da have en fornemmelse af, hvor mange/få der skal til for at flytte det.

Kommentar
Fra : HeavyC

Dato : 09-02-06 22:26

Jamen hvis man nu bruger stropper.... Altså nu havde jeg heller ikke lige tænkt mig at min far sku løfte det alene, det havde jeg på ingen måder regnet med. Jeg ved godt man være mange for at løfte det, men som sagt hvis du sætter stropper under, så er det nok en del nemmere. Det er lidt svært at forklare, men jeg ved da at flyttemænd er 2 om at bære klavere rundt, de bruger en slags form for stropper. Hende jeg køber det igennem, ved ikke hvor meget det vejer. Det er min kærestes farmor og hun har ikke rigtig gået rundt og løftet på det.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 50 point
Dato : 09-02-06 23:03

Hej heavyc.

Flyttemænd bruger noget der kaldes en 'gjord'. Det er remme der spændes rundt om ryggen og omkring livet - på den måde kan to mand bære et klaver.

Måske du kan skaffe sådanne remme, ellers vil jeg i hvert fald sige at I skal passe gevaldigt på Jer selv, for sådan et klaver - jernramme eller ej, er utroligt uhåndterligt, især hvis det skal møwes op ad trapper.
Jeg kan ikke se hvordan man skal kunne være fire om at bære et klaver, det vil knibe at finde ud af hvor man skal tage fat.

Held og lykke med det, et klaver er et dejligt instrument.

Venlig hilsen Dorthe (som spiller klaver og er datter af en flyttemand)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-02-06 23:24

Man skal være varsom, hvis man selv vil flytte et klaver. Det kræver erfaring, hvis man ikke vil ødelægge sin ryg.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-02-06 11:49

Udover de omtalte remme bruger professionelle flyttemænd også et solidt brædt med hjul under,
det minder om et skateboard, bare bredere, længere, tykkere, større hjul og skridsikkeroverflade.
Venlig hilsen
en indehaver af et klaver, der er blevet flyttet flere gange, men det lader jeg nu professionelle om, der skulle nødig være nogen der kommer til skade på grund af min hobby

Godkendelse af svar
Fra : HeavyC

Dato : 10-02-06 15:47

Mange tak for hjælpen. Det var noget i den stil jeg selv tænkte på, men nu må jeg se hvad jeg finder på. Tak for et godt svar :)

Venlig Hilsen Heavyc

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-02-06 16:18

Hej Heavyc.

Selvtak, men gør nu dig selv og især din ryg en tjeneste at prøve at få fat på sådan en gjord, det vil din hjælpers ryg osse være taknemmelig for

God fornøjelse med flytningen..og spilleriet.

God weekend og venlig hilsen Dorthe