Den model findes vist ikke som 1,6.
Det var den gamle model, og den havde 60 HK, og 70 HK hvis det var en turbomodel.
Mener de andre du nævner har omkring 80 HK, såfremt det er uden Turbo.
2,5eren kender jeg ikke så meget, men 2,4eren er bare en totalt "død skøjte"....en af dem hvor man populært siger, at den er en formiddag om at nå op på 80 km/t.
Jeg blev meget negativt overrasket da jeg prøvekørte sådan en i forhold til min egen gamle 70 HK 1,6 turbodiesel Transporter.
Nu skriver du en 97 eller 98.
Hvis det er på gule plader, er det en stor økonomisk fordel, at købe en der er indregistreret første gang før den 2/6-98.
De koster nemlig 4030,- eller 4770,- om året i vægtafgift.
men efter 2/6-98, koster de oveni de priser 5040,- i ekstra ejerafgift/år.
Prisen har jeg ikke lige tjek på, på de der modeller.
Men kig efter/få at vide hvornår tandremmen er skiftet, den skal skiftes for hver ca. 60000 km i de der, ellers risikerer man meget nemt, at stå med en smadret motor.
Kig efter om den er våd indeni...de er slemme til at tage vand ind så der står vand i bunden bagi.
Bremserne er svage på dem, og koster en herregård at reparere.
Kig godt efter rust, nogen af dem ruster af en eller anden grund for et godt ord, mens andre af dem ikke gør .
mvh dova