/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køb af bærbar
Fra : kimpark
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 08-02-06 18:27

Hey jeg er på jagt efter en bærbar! Synes det er lidt uoverskueligt at finde frem til en nice bærbar til en fornuftig pris, og ved sku heller ikk så meget om det skidt!

Jeg har lidt få krav:
Vil gerne ha digital lydudgang! Altså enten "Optical SPDIF Output" eller "Coaxial SPDIF Output". Det ville heller ikk være så dårligt med en fornuftig DVD-brænder!

Processor, RAM og grafik har jeg sku ikk så meget forstand på så der må i meget gerne komme med lidt forslag til hvad jeg skal have!

Jeg vil ikk give mere en 15 kilo for skidtet!

Håber i kan hjælpe drenge og piger!?

På forhånd tak

Mads

Kommentar
Fra : netkoen

Dato : 08-02-06 18:50

Hejsaa du..

Hvis du bare holder dig til Pentium Mobile med mærket Centrino, så kommer man sjældent galt i byen.
Angående resten af maskinen:

1: 1024 ram DDR2 3200
2: Graffikort, bare det er fra Nvidia eller Radeon er det skam meget godt, det må bare ikke være et onboard graffikort som har delt hukommelse.
3: Harddisk ved du jo næsten bedst selv, bare sørg for at RPM er over 5400
4: Nu når du gerne vil bruge så mange penge så gå efter gode mærker som Asus og HP. Jeg har selv noget erfaring med www.abook.dk og der er jeg yderst tilfreds.

Det skulle ihvertfald være en smule hjælp.

Hilsen Netkoen

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 08-02-06 18:57

Enig: Centrino er kodeordet. Den bruger MARKANT mindre strøm end andre cpu'ere

Prøv evt på http://www.notebooksalg.dk/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-02-06 19:16

www.pcdirect.dk

Der kan du købe en Zepto. Har selv lige købt en og den er bare for sej.
http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage¬ebookid=H4UcLlxPA6gLnbT5

Her er der mulighed for selv at gå ind og konfigurere hvad der skal i.

Zepto er dansk og kvalitet så det basker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-02-06 19:18

http://www.pc-direct.dk/Specifications/dk/Specifications/6515.pdf

Jeg kunne ikke lade være. Jeg er stadig helt væk i den.

Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 08-02-06 19:32

Mange tak alle sammen!

Jeg er specielt interesseret i den Fijala forslog! Den er nemlig udstyret med Coaxial SPDIF Output som jeg bl.a. skrev jeg meget gerne vil have! Og synes det har været lidt svært ved at finde bærbare med netop den lydudgang!

Fijala har du kun haft gode oplevelser med din bærbar fra Zepto?

Kunne også godt tænke mig at vide om der en nogle specielle mærker i vil mene jeg skal holde mig fra??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-02-06 17:36

Jeg har nu testet flere bærbare og denne er den yperligste endnu, derfor har jeg da også købt den til mig selv. (Det er dog min søn der skal have den med på universitetet.) Web kameraet er supergodt og er meget let at bruge i et snuptag. Min samlede pris røg op i 11,600,00 inkl. fragt.

Jeg har haft fingre i flere Zepto og aldrig fundet en der halter.

Men hvis det nu skal være, er den vildeste der findes på markedet i øjeblikket denne her.

http://www.gp-direct.dk/pconf.php?productid=17445

Det er ikke lige en sag man skal bruge til at slæbe for meget rundt med, men den er "sløbbar"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-02-06 17:43

Pas på med de ukendte billige mærker. Det kan godt være de virker, men jeg har set flere som har en eller anden defekt, og der er så problemer med at få dem repareret. Der er som regel også en hel vild støj fra blæseren da det jo skal være billigt

Jeg har forresten lige en test af Zepto 6515

http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4318