/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
yamaha fs1 1978
Fra : 127tage
Vist : 666 gange
100 point
Dato : 07-02-06 20:13

Hej.

jeg har en yamaha... hvad skal jeg gøre for at den bliver mest stabil og køre hver gang ?

lige nu sidder der en 43,75 mm jern cyl og 16 mm kaburator og indsuningsplade på...

ville den være mere stabil hvis jeg fik en 40 mm på?

for synes min jern cyl bliver virkelig meget varm...

eller skal jeg skifte den ud med en alu...?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-02-06 20:34

Næ, den skal jo blive varm, og så længe den ikke sætter sig, så er den jo ikke for varm.
Men den skal jo have nok køling fra benzinen, og derfor skal den køre med en tilstrækkelig stor dyse, omkring 170
I alle tilfælde så skal den være så stor at den firetakter i 1+2+3 når den køres helt ud, og også gerne i 4`de nedad.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 07-02-06 22:20

okay. ja... men er yamaha lige så stabil som puch ?

er der noget jeg kan gøre ved min yamaha så jeg ved den starter og køre hver gang ?

mvh
127tage

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-06 22:35

Ja den er mindst så stabil som puch, men der kan jo altid være et dumt problem som bliver ved med at drille.
Nye platiner og tændrør, ungå skidt i karburatoren, evnt med et extra filter, rens benzinhanens filter, altid rigtig olieblandingsforhold (3% og udmål det nøjagtig, formeget olie giver sodlag i udstødningen). Olie på gearkassen, smør kabler.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 07-02-06 22:43

det er bare fordi jeg har hørt at de rasler fra hinanden yamahaerne og jeg har haft min i et halv år og ikke haft nogen problemer men har godt nok heller ikke kørt det vilde på den og så går jeg og tænker på at montere blinklys og få ombetrukket et ordenlig sæde med læder og nitter til den ved en sadelmager. men ville ikke hvis den ikke kunne holde til at blive kørt på i længre tid.

der er lidt billeder af den her.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=57671

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-02-06 15:47

Den rasler bestemt ikke fra hinanden, jeg har nok haft 12 stk gennem tiden, og de har alle været gode. Dog er der nogen der spænder skruerne til sidedækslerne for hårdt, så gevindet i aluminiumsblokken ødelægges.
Hvorfor give en formue ved en sadelmager, de sæder som thansen har er da udemærkede, og hvis du vil have blanke nitter, kan du da selv få et nittesæt, og gøre det selv.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : 127tage

Dato : 12-02-06 15:08

Tak for svaret pallebhansen.