/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
flashdisk på XP
Fra : shallowbay
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 07-02-06 15:45

jeg har en Sandisk Cruzer mini, og har før brugt den på andre computere, men her hjemme siger den ikke noget til at blive sat i et USB stik. Jeg har været på sandisk's hjemmeside og der står at der ikke skal drivere til hvis du køre XP. Kan problemet måske være mine USB stik?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 15:51

XP burde nu selv finde den. Prøv at lade XP selv søge efter ny hardware (via kontrolpanel). Ellers benyt din medfølgende software.
NB: Boot lige computeren 1'st

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 07-02-06 17:01

hejsa.. tilføj ny hardware finde ikke noget og tja jeg har ikke den medfølgende software, men den burde heller ikke være nødvendig når det er xp...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 17:04

absolut ikke... XP burde selv finde den.
Det var måske værd at afprøve din teori på en anden maskine, og få konstateret om det er USB stikket på din Sandisk Cruzer mini, eller om det er Gøg og Gokke på den sidst afprøvede PC.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 17:06

Uden at male fanden på vægen, så kan det også være virus, spyware eller andet "snask". Det var måske værd at afprøve et par af on-line scannerne på www.spywarefri.dk eller hos www.arlet.dk

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-02-06 20:39

Hej.
USBstikkene er ikke så "ufølsomme", som jeg ønsker dem.
Prøv at lirke med enheden eller sætte den i en anden port.
En anden mulighed (for XP har så sandelig ind imellem sine uransagelige veje) er at tage strømmen helt fra maskinen i min. 20 sekunder (det kan ikke gøre det at slukke den). Tænd og start den.
Hjælper i visse tilfælde over for USBmus.
VH
Leif

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 09:01

Der er jo også dissee muligheder
Windows XP registrerer ikke den nye USB-enhed
- http://support.microsoft.com/kb/314634/da

Generel USB-fejlfinding i Windows XP:
- http://support.microsoft.com/kb/310575/da

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 09:02
Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 10-02-06 10:09

undskyld for ikke at svare, jeg er en travl mand... Jeg prøver det her når jeg kommer hjem senere idag

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-02-06 10:20

OK... og go' weekend samt held og lykke med det
Søren / CLAN

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 11-02-06 23:59

Min PC er fyldt op med Spyware, men ligemeget hvor mange gange jeg siger 'remove' med Arlet, kommer alarmen igen... Det kunne vel måske være der problemet er.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 09:01

Hvis din PC er fyldt med Spyware, ja så kan problemet sagtens ligge heri, det er jo netop heri mit forslag 07-02-06 17:06 udmunder.
Hvis artlet ikke kan løse dit problem med spyware, så kan www.spywarefri.dk helt sikkert, de sidder flere personer, som til dagligt ikke foretager sig andet. De har dog holdt julefrokost i denne weekend, men er tilbage på banen igen... direkte til deres forum på http://www.spywarefri.dk/forum/ gennemlæs lige http://www.spywarefri.dk/forum/links/forumindlaeg.htm først.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 13-02-06 17:33

Hej.
Du huskede vel endelig at vælge sikker genstart, da du scannede for spyware, ikke?
En god sikker måde at komme i sikker genstart er at holde Ctrl-tasten nede, så snart rammen er talt op.
Hvad den ene ikke kan fjerne, kan den anden/de andre måske.
Spybot og Adaware er gode muligheder, go hvis det er en orm, så prøv Stinger fra McAffee.
Held og lykke
Leif

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 14-02-06 22:00

Spywarefri.dk's onlineværktøj er det samme program som den på artlet... vrææl... jeg er en stakkels travl mand som ikke har forstand på spyware