/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Ingen signal
Fra : 19431225
Vist : 371 gange
100 point
Dato : 05-02-06 12:12

Hej

Jeg har fået et stort problem. Mit barnebarn har en pc'er som ikke rigtig fungerer siger han. Jeg får makinen med hjem og starter den op, d.v.s. prøver på at starte op, der kommer en besked på skærmen med ordlyden INGET SIGNAL TIL RÅDIGHED jeg prøver så om det skulle være grafikkortet som sidder løst men det er det ikke, men nu kommer der bare biblyd med en varighed på ca. 3 sek. derefter kort ophold og så 3 sek. igen.
Jeg har observeret at der ligger en tynd løs ledning i kabinettet som har 3 ledninger og et lille hvid stik for enden den går til dvd drevet, kan der være derfor biblyden kommer, og hvor skal den i såfald sættes i.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-02-06 12:27

den ledning du snakker om, det er lyden fra dit Drev til stik. Det er ihverttilfælde ikke den der er problemet.

Hvor i opstarten går det galt, kan du nå at gå i bios??? hvis du kan, så brøv at sætte defaults settings i bios.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-02-06 13:12

Kan ´godt være dine ram den er galt med, så bipper computeren i hvertfald, prøv at tage dem ud, og så sæt en blok, virker det, så sæt den anden blok i. Virker den første du sætter i ikke, så prøv at sætte den anden blok i alene.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-02-06 18:38

ok, der var galt med rammen, jeg flyttede til en anden bjælke, men jeg har niu fået et andet problem, jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-02-06 18:39

ok, der var galt med rammen, jeg flyttede til en anden bjælke, men jeg har niu fået et andet problem, jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-02-06 18:39

ok, der var galt med rammen, jeg flyttede til en anden bjælke, men jeg har niu fået et andet problem, jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-02-06 18:43

Undskyld gentagelserne foroven.
når jeg starter op i fejlsikret tilstand får jeg disse meddelelser.

Advarsel windows har fundet en registrerings-eller konfigurationsfejl, vælg kommandopromt, og kør scanreg.

Følgende filer mangler eller er ødelagt : c:\windows himen.sys

c:\windows\dblbuff.sys

c:\windows\ifshlp.sys
Jeg har nu en windows 98 stardiskette i maskine og kører en scandisk scandisk /all og håber det vil løse problemerne, men jeg tror det ikke, så jeg vender nok tilbage

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-02-06 21:49

Det gør du bare, så må vi se om vi kan løse det også

Kommentar
Fra : Hot_Anarki

Dato : 09-02-06 20:51

stik den i din røv og stik dillern i stik kontakt så der god grafik for øjene:P