/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Låse computer til fest
Fra : kasper006
Vist : 1576 gange
75 point
Dato : 04-02-06 00:33

Hej

jeg skal holde en fest, hvor jeg skal bruge min computer som "musikafspiller" så jeg er ude efter et program der gør at det KUN er media player man kan bruge. altså at man godt kan skifte numre i media player, men ikke rode rundt i mine andre filer og mapper

Tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-06 00:46

Brænd numrene over på en cd eller dvd det andet bliver lidt bøvlet tror jeg men du ka da godt sætte adgangskode for at komme ind men har man lidt forstand på det ka man tit komm ind ad andre veje

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 04-02-06 00:50

hvis det er brændt på en cd er der jo ikke en funktion der gør at man kan søge mellem 5000 numre men hvis jeg sætter adgangskode på vil filk jo heller ikke kunne gå hen til computeren og søge på det nummer de gerne vil høre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-06 00:51

Du kan oprette kode på din bruger profil, og oprette en gæstekonto, der efter kopierer du musikken over i gæstekontoens dokument mappe for at kunne afspille den

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-06 00:58

Ja men man kan jo feks også bruge mediaplayer til at søge ting på computeren som man måske ikke ønsker andre skal finde /rode i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-06 01:06

Hvis jeg husker rigtig, kan MediaPlayer ikke søge fra foreksempel gæstekotoen i en password beskyttet brugers filer, jeg har i øjeblikket kun en brugerprofil og ingen gæstekonto, men har haft

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-02-06 07:51

En lidt alternativ metode:

Sæt to computere op, og forbind dem i et lille netværk. Den ene agerer server, og er beskyttet af dit password. Den anden fungerer som "terminal" med en brugerkonto der har MEGET begrænset adgang til en delt folder på "serveren" (kun "read & execute") . Derudover skal "terminalen" stortset kun indeholde operativsystem og mediaplayer.

Det vil virke - men kræver selvfølgelig at du har en ekstra computer.

/berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-02-06 07:54

- nå ja, det kræver selvfølgelig også, at der er et ordentligt lydkort i "terminalen"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 07:55

Hejsa
Prøv at kigge lidt på mit tip http://www.kandu.dk/Tip12301.aspx
Go' fest
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 08:02

NB: Har selv "bygget" en gammel PC om til en Jukebox med http://www.jbsim.co.uk/index.php (en fuldt fungerende version koster 13,25 GBP). Et gammelt keybord er ombygget med en "dækplade", med instruktioner samt huller til de taster, der skal/må benyttes.
Du kan evt. også læse mit oprindelige spørgsmål omkring "jukebox", hvor startteksten er:
Citat
Nogle GODE forslag til et program, der ligner og fungere som en rigtig Jukebox?
Programmet skal kunne "låse" computeren, således at pil'fingre IKKE kan ændre eller opstarte andre programmer fra computeren. Programmet skal også ku' indstilles således, at når der f.eks er valgt 10 musik-filer (MP3 format), så kan det ikke vælges flere fra min "låste" liste, ikke før et eller flere musik numre er færdigspillet. Ditto skal det IKKE være muligt at hoppe rundt i musikken, forstået således, at man skal høre de/det valgte nummer færdig.
Ret så diktatorisk... men jeg vil nyde min kop mjød i fred og ro :-))

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 04-02-06 10:50

Jeg var til en fest for 2 uger siden. Der var der en PC, der stod og var Jukeboks.
Det var noget af det mest geniale jeg har set længe. Computeren var låst 100 %, så igen pil fingere kunne pille nogen steder.
Det eneste sted man kunne pille, var når man ville vælge et musik nummer. Det gjorde man via skærmen (Tro det hedder ”finger tots”) skærm, hvor du navigerede rundt i Jukeboksen.

Pc’en virkede fuldstændig som de typiske Jukebokse man ser rundt omkring.

Desværre kan man ikke lege PC Jukeboksen endnu, da der skal betales Koda-Gramex afgifter.
Koda-Gramex vil for øvrigt ikke acceptere MP3 filer, der udlejes på en PC, der fungere som Jukeboks.
Jeg ved så fra den pågældende som har bygget det her system, at han arbejder på og få lov. Men der skal ændres i loven før det kan blive lovligt.

Ved godt det ikke løser dit problem kasper006, men syntes da det er en spændene udvikling vi er inde i omkring Jukebokse på PC.

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 75 point
Dato : 04-02-06 11:13

Jeg bruger altid programmet DJ2000 der er dejlig overskueligt, og det kan låses i "party-mode" så det eneste man kan, er at tilføje numre til playlisten.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 11:16

arnely
"Finger-touch"... finger berøring
Det er skam en fantastisk løsning, om end ikke en hel del mere bekostelig, da dette styres af din monitor / skærm... altså skal man investere i en fingertouch skærm.
Flere af de nævnte jukebox programmer i http://www.kandu.dk/Tip12301.aspx er forberedt til fingertouch skærme... som i min verden ikke er det bedste (tænker på fedtede fingre osv)

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 18-02-06 22:13

Tak for svaret jqb.