/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi start
Fra : mollo
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 31-01-06 17:56

jeg har en puch maxi som jeg netop har sat en 45mm cylinder og 15mm bing karbu på, jeg har haft den oppe og køre men så når man slipper gassen går den i stå med det samme, og her de sidste par dage har den godt ville starte men ikke rigtig tage nogen omdrejning og er meget hurtigt gået i stå igen. er der nogen der ved hvad der kan være galt og hvad der kan gøres ved det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-01-06 18:49

Hejsa
En af mulighederne er at du har lidt vand (kondensvand) i din benzintank, og da det er vinter, så fryser dette til, og danner en prop i din kaburator. Hvis dette er problemet, kan det afhjælpes med en sjat kaburatorsprit (kan købes på alle tankstationer - læs blandingsforhold på flasken).
Det kan også være din udluftning i tankdækslet, som er tilstoppet, og herved danner vacuum i din tank. Prøv at tage tankdækslet af når problemet opstår, du vil da høre at tanken suger luft til sig, samt problemet forsvinder.
Sidst men ikke mindst, kan det være dine dysse (og luftskrue) indstillinger, som er forkerte. Her kan jeg ikke hjælpe dig, da jeg ikke kender de rette indstillinger / målsætninger, men det burde du ku' få oplyst hos din knallert-forhandler.
Held og lykke med det
Søren
NB: Det må være koldt på denne årstid at køre på knallert (pas på sne- og glatte veje)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-01-06 21:57

Det skyldes nok utætheder, over eller under cylinderen, eller mellem studs og cylinder, som selvfølgelig skal have nye pakninger når man skifter cylinder. Har du tjekket møtrikkerne mellem studs og cylinder?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-06 22:04

Jeg tror nu at det handler om platiner som skal justeres eller udskiftes men først skal du også lige undersøge at der ikke er lus i Tændrøret Det kan også være en utæthed eller knækket stempelring .Har den sagt mærkeligt på et tidspungt??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-06 22:14

Ok hej Palle*s*

Kommentar
Fra : mollo

Dato : 03-02-06 22:00

den vil godt starte men kun når den har stået natten over, når jeg så har haft den started vil den over hovede ikke tage omdrejninger

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-06 22:10

Ja hej Suno
Ja, mollo vi har forstået.
Og
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-02-06 07:53
Kommentar
Fra : mollo

Dato : 04-02-06 16:04

jeg har fundet problemet udstødning var blevet helt tilstoppet af skidt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-06 16:42

Du skal jo have en udstødning der lettere kommer af med udstødningen, dvs mindst den 3,5 hk udstødning der ligner orginalen.
Men godt du fandt problemet, så kan du jo lukke spørgsmålet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-02-06 15:43

Hallo