/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hvad for et land må man kupere
Fra : 2670kasper
Vist : 3622 gange
50 point
Dato : 31-01-06 16:52

hvad for et land må man kurpere øre og haler på hunde nærmeste land på danmark

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 31-01-06 17:05

hvad for et land må man kurpere øre og haler på hunde nærmeste land på danmark

Hvad skal du dog bruge den oplysning til, du har vel ikke isinde at kuperet øre og hale på din hund eller impotere en hvalp med disse skavanker?

M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : 4775

Dato : 31-01-06 17:05

Forhåbentlig ingen

Kommentar
Fra : 2670kasper

Dato : 31-01-06 17:07

nej jeg har tænkt mig at købe en hvalp med kurpede øre

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 31-01-06 17:17

Du skal ikke gøre det, for du vil ikke være velkommen på nogen som helst træningsplads, så det er ikke anbefalingsværdigt, men som svar på dit spørgsmål så er det Rusland hvor det bliver foretaget og i Polen og Ungarn.

Men lad for gud skyld vær med det.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 31-01-06 17:17

Du har tænkt at købe en hvalp med kuperede ører, hvorfor i al verden vil du dog det? Er du klar over at du aldrig vil kunne bruge den til nogen former for hundesport eller avl. I følge den danske lov er det ikke tilladt en kuperet hund at deltage i nogen form for træning (jeg ved godt at det ser en del træningspladser igennem fingre med) men alt hvad der hedder prøver og stambogsavl er umuligt.
Jeg kan forstå at det er en større hund du vil anskaffe dig, og sådaqn en bør efter min mening som et minimum have et hvalpekursus og helst noget mere, fra en annerkendt træningsafdeling.
Derfor glem det hurtigst muligt og køb en dansk hvalp fra en god dansk opdrætter, så ved du hvad du får.
Jeg har selv haft en race i 24 år der før i tiden fik kuperet ørerne, og heldigvis har ingen af mine hunde haft det.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 31-01-06 17:30

Jeg kender til flere eksempler på ejere, der godt nok havde fået lov til at gå til hundetræning på pladsen, men blev frosset ud af de andre hundeejere!
Godt det samme!

Gert

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-01-06 17:33

Det kan du i Tyskland

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-01-06 17:34

Men iflg de nye danske regler, må du så ikke gå til udstillinger eller prøver med denne hund i Danmark.

Og det er da også lidt synd den slags

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 31-01-06 17:36

Det er ikke rigtigt i Tyskland har det været forbudt at ørekupere hunde længe, meget længere en det har været at halekupere dem, jeg mener at det var engang i 80-90 erne, det blev forbudt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-01-06 17:36

folk med sådan en TANKEGANG bør ikke have lov til at have dyr
det er nok grunden til at man ikke vil se folk i dvs. klubber

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-06 17:39

Hmm der er nu mange der kan købe kuperede hunde i Tyskland, så det er nu ikke helt sandt.

Men det er super synd at gøre dette mod en hund.

Godkendelse af svar
Fra : 2670kasper

Dato : 31-01-06 17:40

Tak for svaret bublebee.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-01-06 17:49

Hvilken hund er det du vil købe dig ?

Ved godt det ser flot ud med kuperede ører og haler, men vi har en boxer helt "naturel" og den er da sød med hængeører ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-06 18:27

kasper med din meget store interesse i amstaff synes jeg du skal tænke dig mere end meget om - det er synd for hunden og du vil blive ildeset uanset hvor du vil færdes med den - møder du seriøse hundeejere skal du tilmed passe på hvad de kan finde ud af at udsætte dig for.(håber egentlig du vil oplevet det - så kan du lære det !!)

OG... hvis du synes hvalpe med kuperede ører er søde så er det jo lige sådan at de har været udsat for direkte dyremishandling - vil du virkelig stå inde for at have et dyr du direkte mishandler ???
(amstaff er tilmed grimme med kuperede ører - lige som bullterrier - de ligner grinse)

vis dig som et menneske med ansvar og empati og lad være

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-01-06 18:51

Nu har bullterrier jo ikke kuperede ører. Og den er langt fra grim.

http://hunde.dyregalleri.dk/html/for_forside.asp

Kig her, kasper, og se folks reaktioner på kuprede hunde.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-05-08 16:27

Citat
Ved godt det ser flot ud med kuperede ører og haler

Fy for helvede siger jeg squ bare!!! FOlk der vil ha sådan en hund eller kunne tænke sig at købe en sådan hun som har været udsat for sådan en SKAMFERING, burde for deres KØNSDELE skamferet!!!!!! FØJ FOR SATAN!!!

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-05-08 16:28

Og ja er godt klar over tråden er over 2år gammel. Men derfor er det stadig SINDSYGT og min holdning er stadig den samme!!!!

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 08-10-08 14:57

synes at folk skal slappe lidt af... der findes mange mange ting der bliver gjort der er værre..

tilmed skal det også siges at under kuperingen er hunden bedøvet..

Men disse mennesker der skriver ord som skamfeing m.m. er vel også vegetarer, er I ikke??