/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Regler kvindeboksning
Fra : signe-rosenhøj
Vist : 1922 gange
220 point
Dato : 29-01-06 12:32

Hej alle..

Jeg sad sammen med nogen venner og så proffesionel boksning.
Så snakkede vi om reglerne for mænd når det er prof.. Men så blev vi uenige om reglerne indenfor kvindeboksningen!
SKAL kvinder have brystbeskyttere på, ligesom mænd skal have skridtbeskyttere?
Og hvor lidt tøj må kvinder have på til prof stævner i ringen?

Vi har lavet et væddemål, så jeg håber at der er nogen der kan svare mig:p

Kærligst Signe

Accepteret svar
Fra : majagierringe

Modtaget 230 point
Dato : 29-01-06 12:37

Hej Signe!

Jeg er super glad for at du spørger, for hvis der er noget jeg kan svare på så er det dette. Jeg bokser nemlig selv:)

Altså angående brystbeksyttere så er det frivilligt for kvinder.
Til en professionel boksekamp gælder følgende regler:

Man skal have shorts på, t-shirt (m. eller uden ærmer) og tandbeskyttere. Derudover er der også en bestemt regel for længden på håndbind som jeg mener at maks 1 meter ca.

Men i hvert fald, de to andre ting du spurgte om er jeg sikker på:) Håber du kan bruge svaret, og vinder væddemålet:p

Kh. Majagierringe

Godkendelse af svar
Fra : signe-rosenhøj

Dato : 29-01-06 12:39

Tak for svaret majagierringe.
Det var lige hvad jeg skulle bruge!
Og ja, så vandt jeg væddemålet:) Vi kvinder ved heldigvis mest når det er om os selv:p