/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Patientkartotek m.m til klinik
Fra : Jaffe123
Vist : 1936 gange
100 point
Dato : 28-01-06 14:06

Jeg er ved at opstarte en klinik for fysioterapi og skal i den forbindelse finde noget software jeg kan bruge. Da det jo ikke er helt billigt at starte op leder jeg efter noget gratis der kan bruges til f.eks. patientkartotek, journalskrivning, bogføring m.m. Det behøver ikke at være meget avanceret.
Hvis der er nogle der har et bud vil det være helt fantastisk.

Venlig hilsen Jesper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 14:16

Mit bedste bud er dette: http://da.openoffice.org/
Et gratis kontorprogram og dine kartoteker kan laves på regneark der jo indeholder sortering og søgefunktion.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 14:23

Der er også database i OpenOffice så prøv at hente og installere programmet så du kan gå ind i Hjælp og finde ud af hvordan det håndteres.
Der findes forum hvor man kan få hjælp http://www.oooforum.dk/

Et meget flot og gratis program.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 28-01-06 14:25

Svarer det ikke bare til Officepakken?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 14:35

Jo det gør det.
Hvis det er et bogholderiprogram du vil have er jeg bange for at du må til lommerne.
Jeg tror ikke at der findes noget gratis, men der findes nogen der ikke er så dyre som Navision m. fl.

Danlet er overkommeligt: http://www.ossoft.dk/Default.htm

Her er billigere programmer: http://www.danish-shareware.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 14:37
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 14:48

Den her er populær hos små virksomheder.
I øvrigt kan man stort set lave alt nødvendigt i den store MS officepakke ved hjælp af Access, Excel, Word og Outlook.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 14:48

Hov glemte link: http://www.summarum.dk/

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 28-01-06 20:15

Du har en masse ekstra ting, der skal holdes styr på i en sådan klinik. Bl.a. de offentlige tilskud, tilskud til patienten fra Danmark, og alt det kan du ikke håndtere i et almindeligt bogholderriprogram. Du skal kunne udskrive behanldlingslister, priser, faktura, tilskud osv til patienten på stedet og på forlangende fra f.eks. kommunen. Ligeledes skal du have mere end en uges kursus i bogføring og regnskab, hvis du ikke skal ende med at sidde halve og hele aftener for at stemme af.
Med andre ord, så find et program, som fungerer og dækker dit behov. Det mest oplagte er jo at ringe til din brancheforening og høre dem hvad de anbefaler, og så finde ud af hvad det koster. Du kan jo ende med at blive positivt overrasket.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 28-01-06 22:39

Nu har jeg jo arbejdet med det i flere år og er ret godt inde i hvad der stilles af krav. Jeg ved at programmerne er ret dyre, hvilket ikke passer godt med et opstartsbudget. Det er netop derfor jeg vil høre om der er nogle der kender til lignende programmer i den billige/gratis ende. Jeg ved at der findes tilsvarende i andre lignende brancher og at der sidder en masse "hjemmeprogrammører" der er i stand til at udvikle et program forholdsvist simmpelt. Det er det jeg søger.
Jesper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 22:44

Den slags er ikke simpelt og sjældent billigt.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 29-01-06 10:29

Jeg har endnu til gode at se en "hjemmeprogrammør" kunne lave noget, der kan håndtere finansdelen bare nogenlunde seriøst - det meste er fuldt af fejl og har slet ikke styr på det dobbelte bogholderi.

Standard bogholderiprogrammer indeholder ikke det, du har behov for, og f.eks. summasummarum er der ikke ret mange, der kan kode i. Det skal altså gennem leverandøren = dyrt.
C5 har mange konsulenter, men som standard dækker det ikke dit behov. Der kan dog godt laves nogle kompromisser, men det kræver at du vil betale nogen for at sætte det rigtigt op.

Hvad koster programmerne, der er udviklet til formålet?

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 29-01-06 10:37

Lyt til Maria! Du får ikke noget forærende. Branchespecifikke programmer koster. Så enten må du acceptere at bruge en stor del af din dyrebare fritid. Eller også må du til lommerne. Spørg kollegaerne i branchen, som det blev nævnt. Og find en eller to udbydere, du har tillid til. Spørg, hvad de kan tilbyde en nystartet mht. finansiering.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 29-01-06 13:48

Det er jeg godt klar over. Jeg kender til et der koster ca 5000 kr og er af en ordentlig (og enkel) kvalitet. Det jeg efterlyser er om der er nogle der kender til lignende programmer (og priser).
Jesper

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 29-01-06 17:15

Maria, jeg har først lige set dit andet indlæg. De traditionelle programmer koster, mig bekendt, fra 45.000 kr. og det er alt for dyrt til en enkeltmandsklinik.
Jesper