Her er atiklen fra sydfyn den er kopiert fra
www.fyens.dk
Telefonselskab beklager
Af Kristina Lund Jørgensen
BROBY: Fra Telia lyder der beklagelser - og så en teknisk forklaring på, hvorfor Sanne Jacobsens ikke kan få frigivet taxiselskabets telefonnummer.
Kommunikationsdirektør Anders Monrad Rendtorff understreger, at det imidlertid ikke handler om, at selskabet ikke vil udlevere nummeret, men simpelthen, at man ikke kan.
- Det er et af de sidste tekniske problemer, der har været i forbindelse med sammenlægningen af Telia og Orange. Og vi arbejder på højtryk for at få løst problemet, forklarer han.
Sanne Jacobsen er nemlig ikke alene.
Hos Telia ligger der en mindre bunke af papirer udfyldt af personer, der ønsker at flytte deres abonnement og telefonnummer til et andet selskab.
Anders Monrad Rendtorff mener dog, at Sanne Jacobsen og andre kunders problemer vil være løst først i januar.
- Vi får løst det tekniske problem inden jul, og efter jul løser vi problemerne for den enkelte, siger han.
Kommunikationsdirektøren lægger dog ikke skjul på, at Sanne Jacobsens desperate henvendelse til avisen kan hjælpe sagens gang.
- Vi er rigtig kede af det. Og vi gør gerne en ekstra indsats her, siger han.
At Sanne Jacobsens chauffører var uden telefonisk forbindelse, da Telia i sin tid overtog abonnementet efter fusionen med Orange, er ingen tilfældighed. For masten i området blev dengang slået fra.
Dårlig dækning
- Der bor simpelthen for få mennesker i området, siger Anders Monrad Rendtorff.
Og for at få masten tilbage i sendefladen skal der en mindre folkeopstand til.
- Hvis der bliver agiteret kraftigt, bliver det taget alvorligt, siger han.
Ellers er der ingen planer om at slå masten i Vester Hæsinge til igen før tidligst i 2007.