/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Andre som er blevet røvrendt?
Fra : Juelsgaard
Vist : 735 gange
100 point
Dato : 27-01-06 18:35

Tja, for det synes jeg godt nok at vi er blevet.

Det starter ellers med et godt tilbud. En sælger ringer og fortæller at Telia nu har fået god dækning i vores lokalområde og har et godt tilbud, og da tilbudet virker billigt vælger vi at slå til. Vi bestiller 4 abonnementer med tilhørende telefon, 2 nye og 2 telefonnumre som skal overføres fra TDC.

Og nu starter problemerne så. Telia glemmer at overføre det ene nummer fra TDC, men vælger stadig at opkræve pengene. Der går 2 mdr. inden Telia opsiger nummeret og derefter er der jo en måneds opsigelse hos TDC. Vi ringer til Telia og siger at vi ikke vil betale for de 2 mdr. og aftaler med en medarbejder at det bliver trukket i næste regning. Da næste regning kommer er der ikke trukket noget fra. Vi ringer igen og får af vide at der er sket en fejl og at vi blot selv skal trække beløbet fra på regningen. Derefter går der 14 dage så kommer der en rykker på beløbet. Vi ringer igen (det tager ca. 10 min pr. gang blot at få en medarbejder til at tage telefonen) og får af vide at det altså ikke kan lade sig gøre at få noget refunderet hos Telia (de snakker åbenbart ikke sammen i det firma). Men da sælgeren åbenbart har fyraften og ikke gider diskutere mere siger han at han nok skal trække beløbet fra i næste regning, men at rykkeren skal betales. Og der står den sag så nu.

Samtidig er der sket det at det sim-kort vi modtog for i oktober er blevet væk (hvilket selvfølgelig ikke er Telia's skyld), men da vi bestiller et nyt sim-kort (som kommer uden følgeskrivelse) virker dette ikke. Vi ringer derover og får af vide at kortet skal registreres. Dette bliver gjort og vi får af vide at nu virker telefonen, men nej. Så vi ringer endnu engang og får af vide at der desværre er sket en fejl med sim-kortet og det skal serviceafdelingen klare, men vi kan ikke få oplyst hvornår dette kan ske (kun at der vil gå adskillige dage). Så det ene nummer virker stadig ikke til trods for at velkomstbrevet fra Telia er dateret til den 14. oktober!!!!!!!!!!

Desuden er abonnementerne efter vores opfattelse solgt på falske forudsætninger. Blot 1½ km. fra vores bopæl er der absolut ingen dækning (hvor mon så vores nærområde er???). Da vi fortæller dette til en Teliamedarbejder siger hun at blot telefonen virker på vores bopæl, så er hun ellers ligeglad, men hvem i alverden køber en mobiltelefon som kun virker på ens bopæl??? Der har vi jo altså en fastnettelefon.

Så vi har dog aldrig følt os så snydt som vi gør nu. Telefoner som ikke kan bruges som mobiltelefoner, et vigtigt nr. som ikke virker (vi snakker erhvervtelefoner så det er vigtigt at kunder og samarbejdspartnere kan ringe på nummeret) og en regning for en ydelse som vi pga. Telia's forglemmelse ikke har modtaget.

Røvrendt eller hvad?????

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 27-01-06 18:45

du lyder som en fra fyn *s* hvis det er dig ned fra det sydfynske kan jeg godt forstå dig ellers vil jeg prøve at finde atiklen fra www.fyens.dk joo telia røvrender folk jeg havde en gang i 1998 telia i 6 måneder og opsage det efter møj besvære.
i 2003 motog jeg 143 breve fra dem hvor der var rykker 1 rykker 2 inkasso indkalde og inkassovarsel fordi ders system mente at jeg skylde dem kr. 0.01 øre og de skulle være betaldt i 2002 lidt svært men med alle ders regninger på en dag lød de 0,01 øre lige plusse lig på kr 1800.01 for det var det som de havde regnet sig frem til at jeg skyldt når jeg nu ikke havde betalt 0.01 øre det ente efter 4 månder hvor min avokadt måtte lære den lidt jura så jeg kom ikke til at betale men sagen stod på kom der yderligt 398 breve med trusler af de forskelige art

Kommentar
Fra : Juelsgaard

Dato : 27-01-06 18:51

Thyfoon: Nej, jeg er ikke fra fyn, så det lyder som om der er andre en mig som er blevet godt og grundigt taget ved næsen af Telia.

Vi kan jo så blot ærgre os over at vi ikke tidligere havde hørt om disse tilfælde, for så havde vi holdt os langt væk.

Men meningen med dette indlæg er jo netop også at høre om der var andre og hvis der var, så advare godt og grundigt mod Telia.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-01-06 19:01

Det er nok ikke uden grund, at netop Telia er blandt de teleselskaber i DK, med flest utilfredse kunder!!
Jeg har den opfattelse, at jo bedre tilbud, et selskab kommer med, jo mere bøvl er der bagefter!
Logisk nok, for et selskab med tilfredse kunder behøver ikke "lokke" nye kunder til
Man ser aldrig/sjællent selskaber som f.eks. Telmore, reklamere med billige telefoner!
De er ikke engang billigst, men dog selskabet med flest tilfredse kunder!!!

Gert

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 27-01-06 19:09

Her er atiklen fra sydfyn den er kopiert fra www.fyens.dk

Telefonselskab beklager
Af Kristina Lund Jørgensen

BROBY: Fra Telia lyder der beklagelser - og så en teknisk forklaring på, hvorfor Sanne Jacobsens ikke kan få frigivet taxiselskabets telefonnummer.

Kommunikationsdirektør Anders Monrad Rendtorff understreger, at det imidlertid ikke handler om, at selskabet ikke vil udlevere nummeret, men simpelthen, at man ikke kan.

- Det er et af de sidste tekniske problemer, der har været i forbindelse med sammenlægningen af Telia og Orange. Og vi arbejder på højtryk for at få løst problemet, forklarer han.

Sanne Jacobsen er nemlig ikke alene.

Hos Telia ligger der en mindre bunke af papirer udfyldt af personer, der ønsker at flytte deres abonnement og telefonnummer til et andet selskab.

Anders Monrad Rendtorff mener dog, at Sanne Jacobsen og andre kunders problemer vil være løst først i januar.

- Vi får løst det tekniske problem inden jul, og efter jul løser vi problemerne for den enkelte, siger han.

Kommunikationsdirektøren lægger dog ikke skjul på, at Sanne Jacobsens desperate henvendelse til avisen kan hjælpe sagens gang.

- Vi er rigtig kede af det. Og vi gør gerne en ekstra indsats her, siger han.

At Sanne Jacobsens chauffører var uden telefonisk forbindelse, da Telia i sin tid overtog abonnementet efter fusionen med Orange, er ingen tilfældighed. For masten i området blev dengang slået fra.
Dårlig dækning
- Der bor simpelthen for få mennesker i området, siger Anders Monrad Rendtorff.

Og for at få masten tilbage i sendefladen skal der en mindre folkeopstand til.

- Hvis der bliver agiteret kraftigt, bliver det taget alvorligt, siger han.

Ellers er der ingen planer om at slå masten i Vester Hæsinge til igen før tidligst i 2007.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 27-01-06 19:59

Gør lidt som "pigen fra Fyn" sæt et læserbrev i avisen .Dan derefter en forening af utilfredse Telia kunder,Der er sikkert flere i nærmiljøet som er blevet "Røvrendt" (undskyld sproget)
Så står i stærkere hvis i senere i samlet flok går til medierne og kollektivt truer med at sige jeres abonnementer op...
Er man alene og ringer får man bare en masse P.. at høre ..

Mvh sverola

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 28-01-06 10:01

Ja du har godt nok været uheldig, og er ikke den eneste.

Sørg altid for at få navn på den medarbejder du snakker med, henvend dig så skriftligt og beklag dig over at abonnementet er solgt på usaglige oplysninger, foreslå dem evt. at opsige dine abonnementer med virkning fra starten, få evt. en advokat til at skrive for dig.

Sørg for at hele historien er med fra starten, alle opkald o.s.v. flere har været sure og har med held fået godtgjort deres omkostninger hos telia, læs mere på www.mobildebat.dk søg på Telia