/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nero burning?? Easy creator
Fra : bernstorff
Vist : 550 gange
20 point
Dato : 19-11-02 20:18

Jeg har selv den nero og easy. Begge opdateret. Har XP.
Problemet er jeg godt kan brænde en cd, men de kan kun afspillet på min computer derefter og ikke som ønsket på mit anlæg? Den kan ikke aflæse den? Det er ikke fordi anlæget er for gammet, da jeg også har prøvet på nyere modeller? Hvad kan det være?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 19-11-02 22:46

I nogle tilfælde er der konflikter hvis man har to brænderprogrammer installeret. Prøv at afinstaller easy og opdater Nero til 5.5.9.14: http://ahead.de/en/index.html#download Husk at vælge sprog

Accepteret svar
Fra : Mikael2002

Modtaget 20 point
Dato : 19-11-02 22:51

Det kan også være fordi du ikke vælger den option der hedder FINALIZE.
Hvis du ikke gør det, vil det nemlig betyde at nogle CD-læsere ikke kan læse dem, specielt Cd-læsere der ikke er til computere.

Prøv lige at checke det.

Mvh Mikael

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 20-11-02 10:03

I Nero skal du huske at vælge lydcd, Færdiggør cd, Track-at-once og evt. nedsætte din hastighed som du brænder med.
Jeg mener ikke, som Summer, at det har noget med flere programmer at gøre, da jeg selv bruger flere brænderprogrammer til forskellige opgaver. Jeg bruger dog mest Nero.
Du skal IKKE bruge kopierings-funktionen.

Mvh

Kommentar
Fra : summer

Dato : 20-11-02 10:14

kanjegik, nogle har. Jeg siger langt fra alle. På Eksperten.dk har jeg oplevet dette "fænomen". I disse få tilfælde løstes lignende problem ved at nøjes med et brænderprogram.
Selvfølgelig kan han bruge kopieringsfunktionen, hvis det er en musik-cd han skal have kopieret.
For ikke at få ødelagt cd'er er det en god ide at køre Simuleringsfunktionen, som findes i Nero, inden du brænder. Hvis simuleringen viser du f.eks. kan brænde med 12x så er der 99% sikkerhed for at det bliver vellykket.

Venlig hilsen
summer