/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ryger meget...
Fra : hvidtiger
Vist : 736 gange
50 point
Dato : 27-01-06 13:35

Hej igen!..

Jeg tager lige det 3 spørgsmål i træk. Efter krumtapskift til racerkrumtap og fik så den lille not på plads i svinghjulet, kunne den køre og gasse op. Jeg ville lige køre op og tanke men kom ikke ret langt. Den røg MEGET og var lige ved at gå i stå efter 100m. Jeg har ikke ændret dysen, men det hele tyder på at den får for meget benzin pga den oser meget og er ved at gå i stå osv.. Men er det en normal ting at dysen skal ændres pga man har skriftet til en racerkrumtap???

Jeg tænkte også på om det kunne være fordi jeg har hældt en del olie ned i krumtaphuset da jeg havde sat den nye krumtap i som så bliver brændt af eller hvad kan være årsagen???

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-06 13:49

Blå røg = olieafbrænding
Sort røg = fed blanding = for meget benzin ( evt tilstoppet luftfilter)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-01-06 13:50

Prøv at se på dit tændrør, det må ikke være vådt eller sodet.
Og hvad er det for olie du har hældt i.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 27-01-06 14:05

røgen er hvid. Jeg har hældt fuldsynthetisk 2 taks olie i fra motul. Det som den selv blander..

Da jeg gassede op kørte den fint de 100m, men det lød det som om den druknede og den røg meget hele vejen..Da jeg så lod være med at give den gas kørte den bare i tomgang..

Mvh Hvidtiger

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 27-01-06 15:55

Det er bare olien som skal brændes af.
Du skal nok lige rense tændrør nogle gange, før alt olie er vasket ud af krumtappen.
Racerkrumtappen ændrer intet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-01-06 15:58

Du skal nok have brændt alt olien af først. Hvor meget kom du i.
Kan også være din choker der ikke virker.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 27-01-06 16:30

Jeg blev lidt stædig og kørte forsigtig over på en sti hvor der ikke er nogen der boede i nærheden. Satte den op på støttefoden og gav den gas osv i et stykke tid og så forsvandt det meste af røgen.. Den køre ligesom før, men kan godt mærke at der er lidt mere optræk i den. Jeg fyldte så benzin på den og karburatorvæske. Den havde ikke karburatorvæske på før, men kan det være derfor den nogle gange er ved at gå i stå??

Så lyder det lidt underligt fra motoren. Den har sådan en speciel lyd når efter man har gasset op. Det lyder lidt som en ellert. Den er ikke særlig høj, men hvad kan skyldes den lyd? Kommer højst sansynligt fra krumtappen

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-01-06 16:36

Den lyd, er sikker fra variatoren, min har samme lyd, sikkert på grund af frosten.
Det kan også være den bare skal tilkøres, så forsvinder lyden.
Og at den går istå, har helt sikkert noget med vejret at gøre.

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 29-01-06 19:32

Tak for svaret pallebhansen.