/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Kan ikke ligges på ene HDD ..
Fra : XcaliBerG
Vist : 289 gange
100 point
Dato : 19-11-02 18:17

Jeg håber VIRKELIG der er nogen, der kan hjælpe mig med dette !

Når jeg vil installere Photoshop 7.0, kan det kun ligges på min ene harddisk, hvilket alt i alter på 1 GB - det er den Windows ligger på ..
Lige nu, er der knap nok 180 MB ledig plads tilbage...

Jeg har også en anden harddisk, på 4 GB, hvor 2 af er ledige ( 2 GB ledig plads ) ..

Men programmet vil KUN lade mig ligge programmet på revet C:\ - hvor jeg knap har 180 MB ...

Og jeg kan IKKE slette nogen programmer ...

Hvis jeg prøver et andet drev ( E:\ ), siger den bare:
"The selected folder is invalid

Please choose another"

Jeg har også prøvet at oprette nye mapper på det andet drev ( E:\ ) men det virker ikke ...

Kan det virkelig passe, jeg har et program til 10000 kr. som ikke kan bruges til en FUCK ?

Mvh
Thomas Genster

Kommentar
Fra : delavega

Dato : 19-11-02 18:29

hej thomas

ang. dit andet drev på de 4GB kan du finde harddisk E-drevet på din computer?? hvis ja
Er der filer på dit E-drev? hvis nej

Skulle der være filer på håber jeg ikke at det er for mange mb, for ellers kan du zippe filerne ned , og lægge dem midlertidigt på dit C:

Så prøv og formatere drevet og efter det at installere 7.0 på den.....for jeg har min 7.0 på mit e-drev

held og lykke, håber det virker

Kommentar
Fra : XcaliBerG

Dato : 19-11-02 19:44

Desværre nej - alle mine programmer ligger på E:\ drevet, da jeg har sagt/valgt at jeg ikke må ligge programmer, på C:\ drevet ...

Men - er der virkelig ingen ting at gøre ?

Kommentar
Fra : delavega

Dato : 20-11-02 15:18

har du checket hvor meget plads der er tilbage på dit E:drev?? men ellers afinstallere den version du har liggende på dit C:drev og installere den igen på E:drevet, men bare husk og sige i installeringen af den skal ligges på E:/Photoshop70...kan ske det virker alligevel

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-12-02 17:29

Hvis der er plads nok på drevet (husk at der under installationen benyttes betydelig flere mb end det færdige program fylder) bør der ikke være problemer med at vælge drev. Mine programmer ligger hulter til bulter fordelt på 4 drev.
Nåå! de er altså ordnet efter hvad de skal bruges til.

Kommentar
Fra : XcaliBerG

Dato : 02-12-02 22:02

Jeg har skam ordnet det.
Jeg komprimerede bare mit C:\ !

Så det hele er løst :D

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-12-02 23:20

Det hele var altså pladsmangel som vi alle mente var årsagen. Godt problemet blev løst. God fornøjelse med PS7.
Men, du bør nok seriøst overveje at investere i en ny harddisk, da billedbehandling, efter egen erfaring, kræver mere plads end man lige regner med. Så en 40 GB harddisk til en 6-700 kr. vil ikke være dårlig investering.

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 12-02-03 00:11

Hvis du har købt programmet, hvilket jeg formoder da du antyder prisen i dit første indlæg, så kan du med dit serienummer i hånden ringe til Adobe Support. De kan hjælpe dig med at installere din PhotoShop 7 på din anden harddisk.
Jeg har PS7, men desværre ikke 2 diske (eller partitioner) i nogle af mine maskiner, så jeg kan ikke prøve det, og vil derfor ikke spille smart med nogen bemærkninger. .

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 12-02-03 00:12

Hov, det var bare meningen jeg ville kommentere. Sorry.

Kommentar
Fra : krh

Dato : 11-11-03 17:21

Jeg vil anbefale dig at købe en ny harddisk, måske en ny computer. De koster ikke alverden længere og man får meget for 6000 kr i dag. Hvis du vil udnytte dit program fuldt ud, kræver det en maskine der kan håndtere det, da programmet kan være lidt tungt at køre fordi det kan så mange ting.

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 11-11-03 17:39

Når du nu har fået det installeret, så husk at flytte diverse arbejdsfoldere til det andet drev. I øvrigt skal du under installationen vælge en underfolder til E:, du kan ikke indstallere i roden af E, men i f.eks. E:\Programmer\