/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
boviktræhus ???
Fra : lejski
Vist : 1784 gange
300 point
Dato : 25-01-06 10:29

hej jeg kunne godt tænke mig er høre folks meninger om boviktræhuset helst fra dem der bor i et. kvalitet,osv. fx.er man godt stillet som medbygger? hvordan er bovik når alle pengene er indbetalt? Jeg har lige købt en grund og der skulle gerne meget snart bygges et hus der.på for hånd tak lejski...

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-01-06 10:51

Jeg bor ikke i et Bovik personligt, men det bygger på samme princip som TRELLEBORG-huset.
Jeg har selv (Med)bygget to træhuse inden for de sidste 3 år (er stadig igang med nr. to: Et KALMAR....se evt her. http://www.lejetsommerhuspaafyn.dk/).
Min erfaring er helt klart at du ikke skal betale sidste rate før huset er "nøglefærdigt". Jeg går udfra at du vil være med/selvbygger i et eller andet omfang?!
Det bedste du selvfølgelig kan/bør gøre er netop, som du her igennem forsøger, at få fat i nogle referencer fra allerede ejere af det hus du selv har kikkerten og høre deres meninger og erfaringer.

Kig på Boviks hjemmeside og opsøg disse referencer, så har du et glimmrende udgangspunkt for dit valg.
Ellers kan jeg da anbefale dig at kigge på TRELLEBORG huse også...men det har du måske allerede gjort?

Held og lykke med byggeriet!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 25-01-06 19:31

ja det er medbyg jeg skal igang med,ikke i så stort omfang.Jeg har lige solgt mit gamle hus,og idet har jeg lagt mange timer,mange gode timer som jeg kunne have brugt med min familie.det gider jeg ikke engang til.jeg har snakket med trelleborg men det gik ligsom i sig selv.

så BOVIK husejere kom ud af busken og fat pc/eren og fortæl om jers hus jeg er både til ris og ros .der er måske nogen der kender nogle sites med debat omkring dette.Det må være muligt for der et hav af træhuse byggefirmaer her i landet.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-01-06 08:53

Jeg vil give dig ret i, at som selv/medbygger af et hus, så er ens fokus i den grad rettet mod dette byggeri, og hvis den øvrige famile ikke er deltagende part i dette kan det godt være "belastende" at stå med sådant et projekt.
De to selvbyggerhuse vi har (haft) gang i, er nu mere en fælles interesse for os alle 4 (som vores lille famile består af), så vi tager det som noget positivt og "givende" for "familiesammenholdet"
Må jeg have lov at spørge hvorfor din "kærlighed" lige er møntet på et BOVIK hus?

/Palle

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 26-01-06 10:33

ha ha ok positivt og givende,det har jeg været igennem een gang det tog mig 5 år.børnene er imellemtiden blevet store og har deres sport hobbies skolegang og passe.vi begge arb. fuldtid min kone 2 timer på vejen hver dag jeg med over 200 rejse dage årligt.knap så positivt/givende.
hvorfor bovikhus? ja nok af flere grunde vi har fået rigtig service,huset kan laves som vi ønsker det.det er ikke så meget prisen den ligger på ca.9800 kvm. de har god opstilling over alt lige fra mindste detalje plus de bygger smukke træhuse.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-01-06 11:06

Nej det kan jeg godt se. Vores børn er da efterhånden også så store at de (og vi) farer rundt til spejder og sport i tide og utide...men de "hygger" sig nu også ved de fælles aktiviteter der nu engang er ved at lave et sådant selvbyggerprojekt.

Tak for dit synspunkt mht BOVIK...det var blot ren nysgerrighed, hvis, såfremt, ifald vi skulle "kaste" os ud et nyt projekt, bare med et helårshus som omdrejningspunkt.

AL mulig Held og Lykke med jeres nye hus

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-06 11:45

Jeg kender ikke noget til Bolvighuse. Mine forældre har fået bygget et Skovbohus, og de har kun ros til overs for firmaet. De fik huset lige som de ønskede sig, det havde selv tegnet det. Alle aftaler blev overholdt. Så hvis i på et tidspunkt kunne finde på at tænkte i andre firmaer, kan mine forældre stå inde for dette.

Deres Skovbohus er egentligt et sommerhus, men de har helårsstatus, og bor så også i det hele året rundt.