/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hæklet hagesmæk
Fra : Krammepige
Vist : 13425 gange
215 point
Dato : 22-01-06 12:56

Hejsa, ville høre om der var nogen der skulle ligge inde med en nem hæklet hagesmæk.

Hilsen Krammepige

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 107 point
Dato : 22-01-06 13:13

strik - sy - eller hækl en stor grydelap - lav en snor det ikke kan skære og sæt i

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 22-01-06 13:15

http://www.hobbymukke.dk/Bekl%C3%A6dning%20dokumenter/groen_savlesmaek.htm

He he jeg er nu ikke den store hækler men her er dog en opskrift....

Mvh sverola

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 22-01-06 19:03
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-01-06 19:18

http://helles.opskrifter.k-nettet.dk/main/custom.asp?wid=1727&customID=2306

HÆKLET HAGESMÆK:
garn: cotton 8, 50 g og hæklenål nr 3
hækl 16 lm, vend og hækl 15 fm tilbage. fortsæt frem og tilbage med fm og vend hver rk med 1 lm.
når arb måler 6 cm. hækles skulder over de yderste 3 fm,vend og hækl tilbage. hækl 2 fm, vend og hækl tilbage. bryd garnet. hækl på samme måde i den anden side. hæft alle ender
KANT: hækl 1 rk fm langs skulderen og rundt langs den anden skulder. hækl herefter bort tilbage således: * 5 stm, spring 1 m over *. gentag fra * til *. bryd garnet og hæft alle ender.
BINDEBÅND OG HALSKANT:
hækl ca. 44 lm ( lidt løse). fortsæt med fm rundt i halskanten, slut med 44 lm.
vend og hækl 1 rk fm tilbaage.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-01-06 19:19

-

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-06 19:40

Nu kan jeg ikke lige finde min opskrift, måske den blev slidt op. Jeg forsøger efter hukommelsen.

Mayflower e.lign nr 8. hæklenål nr 3

slå 21 luftmasker op, vend, hækl 10 fastmasker, i næste luftmaske hækles tre luftmasker fortsæt rækken ud. Næste række, hækel to luftmasker sammen, hækel hen til midten og tre lufmasker i samme, slut af med at hækle to masker sammen, vend, fortsæt på denne måde, det kommer til at ligne et lille v. hækel ca 6 centimer bryd garnet.

slå 11 luftmasker op, saml en maske op på hveranden række,ned langs den ene side, hækel tre masker i den samme i det ene hjørne, fortsæt i bunden hvor du hæklede før, tre masker i den midterste, som før, tre i næste hjørne, saml op i hveranden række langs den anden side, og slut af med 11 luftmasker, vend. to masker sammen, osv. dvs. i hver hjørne i bunden og i midten fortsætter du med at lave tre masker i den samme fastmaske, og tager ind i start og slut.

Til sidst hækler du en lille lykke, i den ene ende, og syr en knap på i den anden ende.

Hvis du er i tvivl så skriv igen, den bliver enormt sød. Er det til en pige, kan du til sidst lave et hulmønster

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 18:12

Ups..... hver anden rækker skal du blot hækle stangmasker, ingen udtagninger eller indtagninger

Godkendelse af svar
Fra : Krammepige

Dato : 30-01-06 13:48

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-06 14:32

haha det var vist den nemme udvej hvad ???