/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Gammelt spil på ny PC-hjælp
Fra : Wheelie
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 21-01-06 19:53

Ok, aller først :
Hvorfor hulen har man sat så kort grænse for, hvor lange overskrifterne må være! Var jo rart om man kunne lave en lidt mere beskrivende overskrift.... (nå, nok galde herfra)

Jeg har et ældgammelt spil Close Combat IV, som jeg gerne vil prøve at spille igen. Jeg kan fint installere spillet, og cd´en registreres også på cd-drevet. Der popper en menu op, hvor man så kan vælge "play"".

Det gør jeg så, men så popper der en ny menu op, hvor der står :
Cannot locate the CD. Please insert the CC4 - CD rom, select OK and restart application.

Jeg troede, at mit CD drev måske var for hurtigt til at denne gamle Cd-rom kunne følge med, så jeg brændte spillet over på en ny CD, men det er stadig den samme melding jeg får.

Nogen der ved hvad problemet kan være, og hvordan jeg løser det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-06 20:13

Ja det fordi du ikke bare kan brænde en kopi af et spil med kopisikring! Prøv at sætte den originale cd i så burde det virke!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-06 20:15

Ok du har vist prøvet med begge! Prøv at rense den originale cd med en blød fnugfri klud så!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-06 20:18

Eller prøv at gå ind på gamecopyworld og se om der er et no cd crack til spillet?

Kommentar
Fra : Nsibsen

Dato : 21-01-06 21:50

hmmm
altså en CC4- cd rom...
"Close Combat 4"
det betyder at den ikke kan lokalisere CDen.. for gammel, eller den er riset...
eller måske ?! jaeh..
den siger den ikke kan lokalisere CDen og du skal inserte, den rigtige CC4 (Close Combat 4) sige ok og resarte spillet.. Det er vel ikke en brændt CD du har?! tror ikke men ok..
Hva når er spillet fra?
hvis spillene er for gamle, kan grafik kortet måske ikke inlæses, fordi den gang fantes der ikke så gode grafik kort? kan være det samme med noget andet.... men ja.. du skulle prøve at fjerne det og installere det igen? ellers kan jeg ikke se nogen muligheder.. Sorry

Kommentar
Fra : Wheelie

Dato : 23-01-06 13:16

Det er den orginale cd - jeg har så OGSÅ brændt den på en ny CD, for at se om det hjalp.

Den vil godt installere spillet.

Den vil også godt lancere "start - menuen", med CC4 grafik, hvor der så er en række options, deriblandt "play"

Trykkes der på play, siger den imidlertid, at den ikke kan registrere nogen cd - men hvorfor kan den så godt installere spillet, og lancere "start-menuen"??