/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motorlampe lyser konstant
Fra : micmac01
Vist : 1923 gange
50 point
Dato : 20-01-06 19:17

Jeg skal have synet min Kadett på onsdag d. 25/1, og tænkte at jeg lige ville få vasket bilen inden.
i lørdags for 10 dage siden (11/1) fik jeg den vasket i bilvask.
Lige siden har Motorstyringslampen lyst. Den gør det konsekvens hele tiden. Lige efter bilvasken ville bilen kun køre 4000 omdr og over. Men den er nu kommet ned på 1500 omdr.

Jeg har gjort følgende:
- blæst alle stik + ledninger med trykluft
- pronto på alle ledninger
- tjekket og blæst alle vakumslanger igennem
- Lampdasonden er ny ca. 20 dg gammel, der er ingen forskel på lampen, hvis den tages fra.
- Batteriet har været taget af i 2-3 timer
- Fjernes vakumslange op til en "sensor"? og lukkes for slangen, falder omdrejningerne, men lampen lyser stadig
- Fjernes stíkket til sonsor ved indsugningen, falder opdrejningerne, men den går ustabilt
- Jeg har haft den på et lille værksted til måling - de siger, de ikke kan måle på den
Betyder det defekt i ledningsnet, defekt computerstyring, eller at de bare ikke kan måle på den type af bil?

Hvad kan jeg nu gøre? (jeg glæder mig til efter synet - for dette er meget frustrerende)

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 20-01-06 19:43

Jeg vil mene at det er fugt et eller andet sted i dit elsystem....
Det du evt kunne gøre er at have en varmeblæser til at stå en nat over og blæse ind i motor rummet Læg en presenning over så det bliver som et slags telt...så risikerer du ikke at varmeren er for tæt på noget..
Min Peugeot går som en kanin de første dage efter jeg har taget en motorvask...Så dette gør jeg bare om sommeren i fuld sol

mvh sverola

Kommentar
Fra : pims

Dato : 20-01-06 20:06

Pas på med at indespærre en varmeblæser under en presenning, uden opsyn. Mange biler og boliger er gået op i røg på den konto. Sørg hellere for at bilen står tørt efter endt rengøring.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-01-06 21:09

Check din Luftmængde føler. Det er 80% sikkert den, når du har været alt det andet igennem.

Den har formentlig været på grænsen af sammenbrud, og det er så sket nu.
Du kan måske redden den ved at rense selve føleren med Isopropanol (karb alkohol)

Du finden der siddende på luft indsug slangen efter luftfiltret.

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 20-01-06 22:12

Før eller efter indsprøjtningen

i luftfilterkassen (på indersiden af luftfiltret men før indsugningen sidder der en anordning - formodentlig en dyse. Her sidder også vakum fra ventildækslet (var i øvrigt meget snasket).
Herefter kommer indsprøjtningen.
efter indsprøjtningen sidder der en sensor skruet ind i indsugningsmanifollen.
Er det den du mener ? Hvis jeg fjerner stikket på den, falder omdrejningerne til ca 700-900 og den kører ustabilt.

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-06 23:03

Vær opmærksom på, at på mange modeller skal motorcheck lampen nulstilles med tester og at aktivering kan medføre, at et nødsystem træder i kraft hvro man kan risikere ændring af motorydelsen da emissionskontrollen (forureningsstyring) ikke vil virke optimalt.

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 24-01-06 17:36

Hej igen

Jeg har nu fået bilen lavet. Af en eller anden årsag (og mærkelige sammentræf) er Motorstyringsenheden ECU'en stået af. En ny løste problemet med det samme!!!

Den kører nu som en gammel drøm

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : BjarneD