/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Corey Taylor - Slipknot
Fra : Elfredo
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 18-01-06 19:51

Jeg vil spørge om man kan træne sin 'almindelige' stemme til at groule/råbe/skrige ligesom forsangeren Corey fra Slipknot. Vil gerne træne min stemme til det, og det er en anelse belastende når jeg ikke helt kan få de fede lyde ud af min mund
Håber på nogle gode/seriøse svar.

Frederik.

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 19:58

Jeg ved fra min egen stemmetræning på VUC,at natriumsulfat opløst i iet glas vand med Hjottakssalt,skulle,jeg understreger,skulle lige netop give den virkning
Mvh

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 19:58

Jeg ved fra min egen stemmetræning på VUC,at natriumsulfat opløst i iet glas vand med Hjorttakssalt,skulle,jeg understreger,skulle lige netop give den virkning
Mvh

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 18-01-06 20:01

Hvordan skal det virke ? Han drikker jo nok ikke en sådanne blanding inden han skal på scenen ? Han har jo lært at synge sådan, ligesom så mange andre syge bands. Men er heller ikke helt med på det du sagde før, hvad skal jeg blande og hvordan?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-06 20:05

Du kan før andre svarer slette dine andre spørgsmål, og du får dine point retur.

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 20:11

Jeg har lige talt med dekanen på skolen og han siger,at for at være på den sikre side skal du indtage et fed hvidløg
Mvh

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-01-06 20:20

Det er jo ofte et spg om træning.
Motion, så dine lunger kan indenholde meget luft, og du ikke bliver forbustet.
Træn på sangen, så du præsis ved hvornår tonen går op og ned.
Syng så meget som muligt til daligt.
I militæret der synger man mens man løber, simpelthen fordi det styrker lunger og kondition på samme tid.

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 18-01-06 20:24

Det lyder meget godt Trine :)
Men har du overhovedet hørt Slipknots og andre lignende bands 'sang' ?
Det med at kunne synge længere lyder meget rigtigt, men jeg skal jo synge i højere toner og så alligevel mørkt . Hvis du forstår ? :b

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 20:38

Kan du ikke lave sin egen slipknots stil og synge mørkt i højere toner???Det kunne også være han havde et trick med slipset eller knuden---måske strammer han det ektra inden han går på scenen---kun en ide

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 18-01-06 20:41

Altså, det er fine idéer.. Men der findes jo tusindevis af andre bands som synger på samme måde, uden at have slips på Det må være en specielmåde de træner stemmerne ..

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 20:46

Har du prøvet det med Hvdløgene???

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 18-01-06 20:47

Nej, tror ikke helt det er det der skal til Jeg søger en teknik til at lære at synge sådan, ikke en mirakkel kur . Hehe, undskyld. Men vel gerne høre om andre har et lidt bedre bud

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-01-06 21:06

Altså mange af de sangre der virkelig er gode, er jo trænet i og synge Opera.
Jeg kender godt noget af hans musik,,men har nok ikke lige hørt det nummer du hentyder til der.
Det gælder om at bruge mavemusklerne når man synger, så hold en hånd på maven mens du øver, så du kan mærke om du stræmmer i musklerne.
Hvis du gør,,,gør du det rigtigt.
derudover kan du lade somom du har et æg i munden mens du synger (et hård kogt) det giver den rigtige mund træning.
Overdriv bare lidt i starten.
det er også vigtit at varme sin stemme godt op.
Syng eks alferbetet,,eller syng la-la-la-la-la-la... højre og højre toner,,og derefter laver og laver (altså dyber)

Men,,en ting er træning,, noget andet er talent.
Man kan træne sig, og blive god lang hen af vejen.
Resten er talent.
Der findes jo også mennesker som simpelthen er tone døve.

Men syng endelig, det er sundt både for krob og sjæl

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 21:11

kan du lade somom du har et æg i munden mens du synger (et hård kogt) det giver den rigtige mund træning.
Overdriv bare lidt i starten. skriver trine

Prøv med to,--du kan osse bruge to hvidløg

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-01-06 21:13

Hvad mener du med: Prøv med to ?

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 21:23

ÆG

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-01-06 21:25

2 æg ? 2 hård kogte æg ?
er der da ingen mennesker der kan havde i munden.

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 21:25

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 21:47

Jo søreme så,det var sådan KIM LARSEN og TINA TURNER lærte at Syyyynge

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 18-01-06 22:02

Hvis jeg har et/to æg i munden kan jeg jo ikke synge
Ej, spøg til side . Men hvis jeg laver de æggeformer der er det jo ikke til at formulere ordene rigtigt ?

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 18-01-06 22:52

Du skal samtidig stramme slipset,det hele er en kunst,det er derfor at de få der kan slige ting,bliver verdensberømte og tjener kassen