/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
tævet ihjel
Fra : jbkf
Vist : 907 gange
500 point
Dato : 18-01-06 11:50

hvor er vi på vej hen???
familie hjulpet til graviditet, pigen fjernet kort efter fødslen
15000 aborter om året
familie udlånt deres 11 årige datter, for egen vindings
skyld,til pædofile udyr.
familie er passive, mens et medlem tæver en 8 årig dreng ihjel, 3 årig tvangsfjernet, men det skulle ikke undre mig, hvis den 3 årig bliver udvist af landet sammen med mishandleren efter endt dom.
hvorfor beskytter vi ikke vores eneste guld,
nej vi har meget mere travlt med om vi kan få pension som 60-62 årig, så vi blæser totalt på om, at dem der skal betale gildet får en god opvækst.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 18-01-06 12:00

du skriver det mange tænker---uden at gøre andet !

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 18-01-06 12:01

hejsa jbkl
Jeg vil give dig ret i at det er ved at være et mærkligt samfund vi leveri.Man siger man skal værne om børnenes tav men hvor er den henne????
Nogle gange fjerne de bare børn når man slår en prut og så ser man børn vokse op i rumlige kår hvor der er druk og narko i hjemmet,og hvor som du selv skriver bruger sine børn til sex.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 12:07

Det er selvfølgelig en forfærdelig ting der er sket, med den 8-årige der er død efter vold.

men samtidig er det alligevel svært, at forhindre den slags, altså beskytte børnene.
Jo, selvfølgelig hvis der var vidner burde der være grebet ind.
men man kender jo ikke folk før tingene sker, og hvis det er foregået i en familie hvor myndighederne ikke har kendskab til, at der skulle være noget galt, er det umuligt, da man ellers skulle mandsopdække samtlige børnefamilier døgnet rundt, og det kan jo ikke lade sig gøre.

M.h.t. sagen om den tvangsfjernede baby, er der måske nogen der har sovet i timen, eller man vidste måske ikke, at vedkommende var uegnet til at have børn, før hun var hjulpet til at blive gravid.

Og ofte har folk opfattelsen, at vold og misbrug af børn og hustruvold for den sags skyld, kun finder sted i såkaldt socialt belastede familier, hvor myndighederne allerede er inde i billedet, men sådan er verden jo ikke skruet sammen.

Det er bare den slags tilfælde der altid fremhæves, og ofte holder nogen sig måske tilbage med oplysninger/indberetninger, for det kan "nok ikke passe i den pæne familie" og selv om nogen måske konkret ved et eller andet, vil "man jo helst ikke blande sig i folks private sager".

15000 aborter om året, ja det lyder umiddelbart som mange, men det er jo en mulighed som loven giver hjemmel til, og på den anden side, er der måske mange skæbner sparet på det grundlag.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-01-06 12:18

Har ikke noget at kommentere til de roterende sager.

Vil blot sige, jeg har to små søskende på 6 og 8.
Kan godt sige jer, hvis nogle rørte dem, mishandlede dem eller voldtog dem.
Skulle Sateme sørge for de ville fortryde det de havde gjort når jeg fik fat i dem.
Tager gerne 5 måneder i fængsel for at smadre en misbruger af mine søskende.
Og nu kommer der sikkert nogle her og siger:
Du kommer ingen steder med selvtægt mv.
Nej, måske ikke, men den smulle sølle fængsel de får for det, det ser jeg ikke som nok.
Har hørt ved andre, at de er parate til præcis det samme.
ville bare lige ud med det

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 18-01-06 13:00

Det er jo svært at kommentere enkelt sager som mordet på det 8-årige barn, når vi ikke ved noget om sagen, men moderen må jo have været psykisk syg ellers kan jeg ikke forestille mig at sådan en hændelse kunne forekomme. En rask mor, som er i en krise ville kunne kontakte de sociale myndigheder og bede dem om at tage sig af barnet, da hun ikke selv magtede det.

Sådanne ulykkelige tilfælde vil der altid være og det har der også altid været, men problemet i dag er nok mere den måde vi bor på, at mange bor langt væk fra familien, at vi bor alene med børnene etc. Der er jo ingen til at gribe ind, hvis det slår klik for et menneske.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 18-01-06 14:06

På BT idag (online versionen) står der, at moderen var "sexslave". Og at hun ikke havde haft det stakkels barn hos sig i nogle år.
Jeg tror man skal være forsigtig med at dømme, når man kun hører/ læser halvdelen af historien.
Vi aner jo ikke en fløjtende fis, rent ud sagt, om kvinden og hendes baggrund. Ikke at jeg på nogen måde vil forsvare hende, for føj da!
Jimmy17, at ty til vold løser intet. Det giver måske en umiddelbar forløsning af den vrede man har, men det løser ingen problemer!

Enig med Vivi , i at meget skyldes den måde vi lever på idag. Man er sig selv nærmest og har dermed et ret begrænset netværk. Hvor mange af jer, kender fex jeres nabo? Ville i invitere personen på kaffe en aften? Nej, vel?!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 14:28

Narh, der har nok altid været børn, der blev tævet ihjel, voldtaget, misbrugt, tvangsfjernet o.s.v, o.s.v.

Forskellen er nok snarere, at nu bliver det opdaget og blæst ud i aviser og tv, næsten før der er ret meget at skrive om. Aviserne kan fylde flere sider med nogle utydelige billeder og det faktum at en dreng er død...
Senere viser det sig, -som sædvanligt,- at det er en tragisk sag med flere ofre...

Og det er jo næsten altid sådan, at de voksne, der mishandler børn, -de har selv været mishandlede børn for ikke så længe siden...

I gamle dage tav man forholdene ihjel hvis det overhovedet var muligt, -hvis der ikke ligefrem var lig på bordet.....

Er nutiden så trods alt ikke bedre??

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-01-06 15:55

Naturligvis er selvtægt ikke nogen god løsning på den slags---men selv om jeg er adskelligt ældre end Jimmy17 forstår jeg hans følelser (har dem selv) kan det være anderledes med de straffe vi ser blive synderne til dels???
Efter min ringe mening er det sødsuppepolitik der foregår i straffesager generelt.
Nu kan man gudhjælpemig afsone mindre domme hjemme bag mors r-- ved hjælp af dette smarte ankelbånd-----for vi skal spare

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 18-01-06 16:31

ja undskyld mig
om moderen har været "sexslave" eller ej
skal drengen vel ikke betale med sit liv

Kommentar
Fra : calista

Dato : 18-01-06 16:43

Nej, men det forklarer, at der har været noget galt, og at INGEN, så vidt vides, har reageret.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 18-01-06 17:29

Hvad skulle hårde straffe hjælpe. Det er jo kun et udtryk for hævn. Der er aldrig nogen der er blevet et bedre menneske af at blive straffet hårdere. Langt de fleste som sidder i de danske fængsler er jo mennesker, som blev mishandlet som børn.

Resocialisering er et lagt bedre og dyrere tilbud, som man da også bruger i straffe til unge kriminelle, men desværre i mindre omfang siden den borgerlige regering er tiltrædt.

Det er klart at sympatien ligger hos den 8-årige dreng, men hvis man turde tænke tanken til ende. Ja, så er verden blevet skånet for en kriminel. Sansynligheden for, at drengen ville være endt i fængsel er nemlig høj.

Så hårdere straffe er en skrue uden ende, man må tage nælden ved roden og bruge de midler der skal til for at forebygge, at den onde cirkel bliver ved og ved og ved med at gentage sig.

Nu skal det ikke forstås som jeg ikke synes at det er rystende, at en mor kan slå sit barn ihjel, men jeg er sikker på, at den der er mest rystet, når hun kommer til sig selv er moderen. Hun kan jo næsten ikke leve videre efter sådan en handling.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 18-01-06 17:37

Tro endelig ikke, at jeg ikke kender følelsen af hævn. Jeg har fuldstændig den samme følelse, som jimmy beskiver, men et er følelser noget andet er det rationelle og når jeg konsulterer øverste etage, ja, så kan jeg altså godt tænke tanken til ende og vide, at det kun fører til mere hævn. Den jeg slår ihjel har formentlig også nogle der holder af ham, som så igen skulle hævne min ugerning.

Så Jimmy dine følelser er forståelige, men lad dem blive i planlægningsfasen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 17:44

Fuldstændig enig med dig, viviborgen!
De børn som aviserne skriver om, som er blevet ofre for vold eller anden omsorgssvigt, -de ER allerede så prægede af deres opvækst, så de med stor sandsynlighed ender som "bødler" indenfor en overskuelig årrække.

Det, der måske kunne hjælpe var, at vi ALLESAMMEN blandede os mere når vi oplevede, at andre mennesker havde problemer. Uanset om det er druk eller vold eller småkriminalitet. IKKE ved at anmelde og anklage og tage afstand. Men ved at lytte og prøve på at forstå og hjælpe... INDEN problemerne bliver så store, at de ender på forsiden af Ekstra Bladet..

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 18-01-06 22:46

når man nu har konstanteret at vold o. lign går i arv, hvorfor bliver der så ikke holdt ekstra øje, nej det er for dyrt og så bryder man osse privatlivets fred, så heller lad forsvarsløse børn betale.
man kunne jo osse give voldsudøveren meget strenge straffe og så tvangsfjerne deres børn til ansvarbevidste plejefamilier og aldrig lade dem komme til udøveren igen, før de er voksne og selv kan bestemme om de vil tilbage i det liv.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 19-01-06 09:15

Det kan jeg da godt forstå, at du siger, men vold og anden mishandling er jo ikke 100% arveligt og hvis du overvåger alle ville du helt sikkert fremprovokere flere tilfælde end, hvis du observere, som alle andre børn observeres i institutioner og skole. Hvis du hele tiden bliver beskyldt for at stjæle tyggegummi fra dine klassekammerater, så kan du jo lige så godt gøre det. Du lever op til de negative forventninger, men den samme 'lov' gælder altså for posetive forventninger. Så man får flere mønsterbrydere ud af at lade være, men blot observere på normal vis.

Hårde straffe og tvangsfjernelse af børn behøver nødvendigvis ikke at hænge sammen. Man kunne nærmest sige, at jo hårde du straffer, jo hårde kriminel får du ud af fængslet til sin tid.

Og tvangsfjernelse af et barn kan man jo ikke gøre fordi den ene forælder er kriminel, der er jo to forældre og den anden forælder har jo også sine rettigheder.

Hvor skulle grænsen gå for tvangsfjernelse af barnet. Forestil dig at du er enlig forælder. Du møder en kæreste, som begår en grov kriminel handling og får fængselstraf. Skulle dine børn så fjernes?

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 19-01-06 09:15

Har siddet og læst lidt på indlæggene og min holdning er at, det største problem omkring børn der bliver dårligt behandlet og værre er at, langt størsteparten af os - lader stå til.
Hvem har ikke på et eller andet tidspunkt haft en fornemmelse at der var noget galt, man har måske hørt lidt larm eller ballade hos naboen, man har måske haft en mistanke om at de blå mærker, som legekammeraten havde skyldes andet end klodsethed.
Hvor mange gør noget ved disse ting, istedet undskylder man sig med at det nok ikke er noget, måske bare enkeltstående tilfælde, et uheld, det giver nok bare problemer, hvis jeg siger noget, tænk hvis jeg tager fejl.
Er det ikke bedre at konfrontere en for meget og blive upopulær, hvis dette kan redde et liv eller i hvert fald sikre det end bedre opvækst?
Bare nogle tanker!
MVH Michael

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 19-01-06 09:31

Du har helt ret michaelholm.

Jeg har også været i en situation, hvor jeg har haft mistanke om incest hos en af mine børns kammerater. Jeg gik længe og spekulerede og lå vågen om natten, men der gik flere måneder før jeg talte med klasselæreren om det. Jeg var så bange for at tage fejl og dermed ødelægge en familie, så jeg ikke turde handle.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-01-06 13:29

Delvis enig med dig også, Michael. --Men når vi taler om at "gøre noget" så mener jeg, at vi allesammen skal forsøge at gribe ind meget tidligere. Vi skal blive bedre til at interessere os for hinanden. Ikke for at snage, men for at hjælpe hinanden hvor der er behov for det.
På et tidligt tidspunkt kan samtale med en god ven jo være nok til at stoppe en uheldig spiral.

---Og hvis vi hører et barn græde højt inde hos naboen, så behøver vi jo ikke at gå og vente på -og overveje om barnet græder højt nok eller tit nok til at det berettiger en anmeldelse. ---Hvis vi kender naboen godt så er der næppe noget galt i at ringe på og høre om, hvad lille Tobias er så ked af... --Måske trøste ham lidt, -måske "låne" ham et par timer hvis forældrene er stressede eller kogt op over et eller andet.

Er det ikke også VORES nederlag, hvis naboens barn bliver mishandlet?

Kommentar
Fra : calista

Dato : 19-01-06 13:37

Birgitte, hvor går grænsen for hvor meget lille Bimse må græde, før vi andre skrider til handling?
Jeg mener, mit spædbarn græder relativt meget pgr af kolik.
Hvor går grænsen?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 19-01-06 13:54

Jeg tror også det vil blive opfattet som påtrængende og snagende i mange tilfælde og derved ødelægge flere gode naboskaber en det skaber.

Jeg var for nogle år siden udsat for en nabo, der ringede på en aften, hvor min søn skreg som en besat fordi han havde fået mellemørerbetændelse.

Jeg blev altså temmelig fornærmet og talte ikke med hende igennem. Jeg følte mig jo anklaget for at mishandle mine børn og hvis hun tænkte sådan om mig, så var hun bestemt ikke selskab for mig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-01-06 13:55

Jamen, det er jo DET! calista. Hvis lille Bimse græder så I voksne er ved at blive tossede i hovedet af frustration og træthed, så var der måske mere brug for, at Bimse gik tur med naboen et par timer mens mor fik et tiltrængt hvil. Eller der kunne måske være brug for en babysitter en gang om ugen mens forældrene lavede "andre ting".

---Det eneste, der IKKE er brug for er at du, calista skal gå og tage hensyn til, om det nu generer naboerne at Bimse græder.... For ikke at tale om, om du risikerer en anmeldelse.

calista, den pågældende 8 årige dreng var netop kronisk syg... Det kan være svært nok at passe et rask barn, hvis man selv har nogle problemer... Men et sygt barn? Det MÅ jo gå galt.

Calista, jeg håber, at du har overskud til at tackle dit lille barn, når han har smerter... Det er næsten det sværeste, der findes... Og jeg håber, at DU har et netværk, der kan hjælpe dig..

Kommentar
Fra : calista

Dato : 19-01-06 14:01

Jeg bliver nu ikke træt og frustreret, men mit netværk og min forståelse for HVAD der er galt er nok også bedre end de flestes.
Jeg tror det handler meget om forståelse, tolerance og accept. Ikke at forglemme OPLYSNING.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-01-06 14:54

Netværket har rigtig stor betydning. Derfor er det også så vigtigt at forsøge at skabe bånd til de mennesker, der kunne have brug for det. Her tænker jeg på udlændinge, enlige forældre, misbrugere, handicappede eller hvem man ellers ser, der kunne tænkes at være i en presset situation. ISÆR når der er børn indvolveret.

Det er langt fra alle, der som du, calista, har et godt netværk..

Viviborgen, hvis du kom forbi din bedste venindes hus og der var høj skrigen ud gennem vinduerne, ville du så også skynde dig forbi og tænke: "nå, jeg kikker ind en anden dag..."?

Problemet med din nabo var jo nok, at I ikke stod hinanden så nær. Og du derfor følte dig mistænkeliggjort og din grænse overskredet.
Men naboen KUNNE jo faktisk have hjulpet dig med et eller andet i den situation. -Måske have rendt på apoteket for dig, eller hvad ved jeg...
Og hvis nu der HAVDE været noget riv-ravruskende galt. HVIS det havde slået klik for dig og du i et epileptisk anfald eller lignende rent faktisk VAR ved at myrde dit barn? Tror du så ikke, at du senere ville have været dybt taknemmelig over at være blevet standset?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 19-01-06 15:19

Sikkert Birgitta, men nu er det ikke alle man er eller ønsker at blive bedste venner med blot fordi det er en nabo.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-01-06 19:00

Jeg tror, at når sådan noget sker, er det fordi enhver menneskelig grænse for frustration er blevet overskredet. Vi er som race på ingen måde perfekt, og vi kan kun tåle et vist omfang af stress før det klikker. Nogle gør så før andre. Jeg tror bestemt på, at der er en morder gemt i os alle....
Egentlig er jeg mest rystet over, at moderen gentagne gange har bedt om hjælp hos socialforvaltningen uden at få den. Der må sidde nogen der med en rasende dårlig smag i munden!
Jeg håber så sandelig, at den dårlige smag breder sig til lovgiverne i dette samfund, der skærer ned på pengene til fjernelse af børn, så socialrådgiverne sidder som en lus mellem to negle. Der er ingen socialrådgiver, der gør den slags med vilje og jeg ved, at de er afsindigt pressede af budgetter, som de skal overholde. Koste hvad det vil - åbenbart også små børn....
Det samme kan siges om sagen fra Tønder, hvor kommunen har sovet i timen efter at have modtaget indberetning fra den forrige bopælskommune... Det er frygteligt, at det kan ske!

Hvad angår aborter... Tjaaa... nogle siger at de bliver brugt som prævention... Det hænder vel, men jeg tror, at de færreste, der har prøvet at få en abort ville gøre det igen. Jeg ved det ikke, har ikke prøvet...heldigvis. Men - er antallet af aborter i grunden ikke faldet i forhold til halvfjerdserne?...

Bottom line... vi skal alle tage et ansvar og det gælder helt fra os selv, når vi hører/ser ting, som ikke er i orden og så til politikerne, som har ansvaret for, at de mennesker, der skal sørge for at alle har det godt, har penge at gøre det for....

Vaxen

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 19-01-06 21:55

Vaxen
Man kunne måske sige,at det i sidste ende er vælgernes ansvar, at de har valgt en regering med andre værdier end de menneskelige.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-01-06 22:22

Nemlig Viviborgen... I sidste ende er det jo sådan... set med mine øjne

Vaxen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-01-06 23:34

Der stod i avisen at moderen til den 8årige dreng, har bedt om hjælp hos sin kommune i flere måneder....

Mit hjerte bløder....hvad går der dog galt?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-01-06 10:52

En af de ting der går galt er jo netop det som vaxen peger på, den offentlige sektor skal være effektiv, socialarbejderne er selv kørt ned af over bebyrdelse, hvordan skal de så kunne hjælpe og have overskud.

De ansvarlige for dette mord er indirekte regeringen og dets støtte parti og dermed de vælgere som gang på gang stemmer på disse mennesker. Hvor mange lig skal der på bordet?

Kommentar
Fra : amsloth

Dato : 14-02-06 13:37

Efterhånden ser det ud til at der ikke er ret mange der gidder at bruge tid på børnene,
de skal helst kunne klare sig selv, fra de er helt små. Kan ikke selv se at der er respekt for disse små mennesker ret mange steder,vi opdrager dem ikke mere, vi lærer dem ikke hvad der er rigtigt og forkert mere.De har ingen respekt for voksne, men hvorfor skulle de oz ha det, se hvordan vi behandler dem...
Det ville være rart hvis alle voksne gad at bruge lidt af deres fritid på deres børn, og måske oz engang imellem på andres børn, der er så mange der ikke har en voksen at tale med...
Bruger selv tid på at være frivillig i en ungdomsklub...

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 16:09

Det lyder næsten som et citat af Sokrates.