/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
1,4 mgb diskette
Fra : amoroh
Vist : 468 gange
50 point
Dato : 17-01-06 22:30

Hej, er her nogen som kan løse opgaven her for mig? jeg ville meget gerne få mine data ud af mine diskette, en 1.44MB og den anden er 2HDD, begge var formaterede før jeg købte dem. Nu få jeg denne besked, når jeg vil få mine data ud (en text i word xp), " skal A: formateres?". Hvad skal jeg gøre for at få mine data ud uden skade?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-01-06 00:31

Gå i Stifinder og skift til A: drevet. Hvis der ligger noget på disketterne vil du kunne se det og flytte over på din HD.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-01-06 00:34

2HDD er det en type som dit diskettedrev kan læse?
Dit drev er beskidt, eller kablerne til det er faldet lidt ud, så træk 1.44MB diskens data ud med en anden computer, eller køb et nyt drev til under 100kr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 18-01-06 06:06

Er du sikker på at dit floppy drev virker? hvis ikke så tjek lige at der er strøm til, at data kablet vender rigtigt og at a-drevet er sat rigtigt op i bios + fdc enabled.