/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia N90 videoclip
Fra : Bolbroe1721
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 17-01-06 20:34

Jeg har downloadet nogen film fra www.fjolletobak.com som jeg gerne vil have ned på min nokia N90 mobil. Problemet er blot, at når jeg downloader filen er det ikke i det format jeg skal bruge (3gp).

Nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-01-06 20:40

Prøv evt. www.mobildebat.dk

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 17-01-06 22:50

Med SmartMovie får du både en video-afspiller til telefonen og en video-converter til computeren, begge i topkvalitet. Desværre koster den 27 dollars, men du kan hente en 14 dages prøve-version:

http://www.allaboutsymbian.com/software/item/SmartMovie_Symbian1.php

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 18-01-06 14:14

HejRellom,
Har lige rpøvet at downloade programmet du anbefalet, men kan stadig ikke få video filerne over på mobilen. Denne formatere dem til avi filer

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-01-06 15:12

Så har du nok ikke fået det hele med, men kun selve programmet, som skal installeres på telefonen.

Der medfølger også en converter, som skal installeres på computeren, og med converteren kan du ændre dine videoer til mange forskellige filformater.

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 18-01-06 18:18

Hvor pokker ligger det program der skal lægges på mobilen ?? Ligger den i selve zip-filen man downloader og i givet fald, hvad hedder denne fil ??

Det virker stadig ikk!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-01-06 20:40

Det er snart et år siden, at jeg installerede SmartMovie, så jeg husker ikke fremgangsmåden præcis, men pak zip-filen ud og tjek indholdet ved hjælp af musen. Og når du har fundet den rigtige fil, overfører du den så bare til telefonen ved hjælp af Bluetooth, eller hvad du nu bruger.

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 18-01-06 21:13

Har fået det til, at virke på mobilen nu, men kan man ikke convertere filerne efterfølgende, så man ikke behøver smartmovie på sin mobil ?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-01-06 21:16

Nej, det virker kun med SmartMovie på mobilen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-01-06 21:30

Men her er så en converter, som gør det muligt at afspille videoerne på telefonens egen player - tror jeg :
http://www.elecard.com/products/product.php?product_id=180

Det er da i hvert fald et forsøg værd.

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 18-01-06 22:04

... og det er gratis ?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-01-06 22:09

Nej, gratis er det ikke. Du finder næppe en gratis converter på nettet - i hvert fald ikke, hvis den skal være lovlig.

Godkendelse af svar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 19-01-06 15:49

Tak for svaret Rellom.
Har selv fundet et på download.dk, men tak for hjælpen Rellom. Du bliver hermed tildelt pointene

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-01-06 16:07

Jamen så siger jeg da også tak.