/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda SFX
Fra : Fijala
Vist : 4191 gange
100 point
Dato : 16-01-06 18:21

Hej

Jeg skal bruge et skjold til en Honda SFX, nemlig det der sidder oppe foran styret. Jeg kan ikke rigtigt finde et sted hvor det kan købes. Forslag ønskes

Samtidig er den lidt sløv i optrækket, men kommer når den er kommmet lidt op i omdrejninger.
Den er efter sigende næsten lovlig men skiven er pillet.

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-06 18:31

Hej Fijala

Det kan bestilles hos alle danske honda forhandlere.
Jeg har netop tjekket prisen til en kunde idag. 278,- incl. moms og det er originalt Honda=kvalitet.
Hvor i landet bor du?
Når du kun piller skiven kan den godt blive lidt sløv, prøv evt. med en anden CDI box.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-01-06 19:02

Min datter har en SFX, og sådan en er ikke "næsten lovlig" når kun skiven er pillet ud...for den kører med lethed 70 km/t kun ved det .

mvh dova

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-01-06 20:22

Jeg har ikke alverden forstand på det, men den kører "kun" 50 og jeg tror ikke det er fordi skiven er pillet.

Jeg har fået at vide af nogle "kloge" hoveder, at det også kan være rullerne der er slidte i variatoren??? Kan der være noget om det.

Jeg er ved at skille den af så den kan blive lakeret. Den skal jo gerne stå flot og skinnende til min datters fødselsdag.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-01-06 20:27

Altså at fordi skiven er pillet er den sløv. Det er som om den holder igen for så lige pludselig kommmer den efter det.

Jeg ved det, Dova, med næsten lovlig, men hvad skal jeg sige. Jeg så fx. også på en der løb på den forkerte side af hundrede, den turde jeg næsten ikke selv at køre på, da jeg skulle prøve den. Så den skulle min datter da slet ikke have, men er vel "hønefar"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-06 17:44

Jeg har netop indkøbt det famøse skjold og nye 8 grams ruller til variatoren, 300,- det er vel en ok pris.
Nu mangle rjeg bare at finde ud af hvordan jeg sætter rullerne i.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-06 17:46

masteraugust0

Jeg kommer fra Frederikshavn omegn, ude i en lille landsby ved navn Skærum.

Skjoldet jeg købte var endda lakeret, men i den forkerte farve. Forhandleren forlangte ellers 380,- for skjoldet, men da han gerne ville af med det slog jeg til

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 18-01-06 19:15

Du fik det forhåbentlig billigere end de 278,- alle de originale er nemlig lakerede(kan slet ikke fåes ulakeret!!!).
Hvem er forhandleren??

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-06 22:00

Ja det mener jeg da. jeg fik både skjold og ruller for 300,-. Men på prismærket stod der 380,- for skjoldet og rullerne kostede 69,-. En flad tyver mere på nettet.

Forhandleren er Cykelcentrum i Frederikshavn

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 18-01-06 22:05

Det lyder ok.
Men skjoldet koster altså kun 278,- fra Honda importøren.!!!!!!!!!!!
Vi har været Honda Mc/Knallert/Scooter forhandler siden 1975.

Jan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-06 22:08

Tja der kan man bare se, de vil snyde.

Jamen hvad så med en manual, eller en "how to skille ad" til SFX. Er det noget der kan findes.
Det er måske en du vil sælge/forære mig, Jan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-06 22:12

Hvordan går det med Peugeoten, har du fået styr på elproblemerne med den.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 22-01-06 19:19

Tak for svaret masteraugust0.
Hondaen er skilt af og klar til lakering. Imens vil jeg få monteret de nye ruller og se om ikke det hjælper.

Kommentar
Fra : JohnniFehstedt

Dato : 02-08-06 13:38

Hvaaa, alle jeg der kan få skjolde til "ingen" penge hehe, kan i ikke lige smide nogle links til hvor i al VERDEN i kan få dem ??