/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp til den grønne knallertm
Fra : Dynamitleo
Vist : 405 gange
20 point
Dato : 16-01-06 16:05

Her den anden dag ville jeg pille tændrørshætten af min Piaggio NRG, for at se om det var pga. tændrøret at min knallert ikke kunne starte (har siden fundet ud af at det var batteriet). Smart som jeg er, kom jeg til at pille ledningen fra tændrørshætten ud af den dims den kommer fra (aner ikke hvad den hedder). I kan se det her, ledningen kommer fra indgangen længst tilbage på den røde dims der: http://img29.imageshack.us/my.php?image=ledningfratndrshtte20ie.jpg . Jeg har afisoleret ledningen igen, men kan ikke få den ordentlig op i igen. http://img29.imageshack.us/my.php?image=ledningfratndrshtte0up.jpg

Jeg vil så pille følgende skjold af: http://img29.imageshack.us/my.php?image=skjold19vn.jpg men det er som om at alle skjoldene overlapper hinanden, og jeg aner ikke hvor jeg skal starte henne med at pille skjolde af. Her ses et bedre overblik over knallerten: http://img29.imageshack.us/my.php?image=skold28fa.jpg

Som i tydeligt kan høre er jeg grøn i faget her, så hvis der er noget i vil have uddybet så bare skriv.

MVH. Emil =)

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 16-01-06 16:32

http://img29.imageshack.us/my.php?image=ledningfratndrshtte0up.jpg Du kan bar sæt den ledning på plads og fastgør den med tape omkring spolen og ledning ,da tændrørs ledning er til høj-
-spændning skal der nok komme en gnist hvis spolen er i orden.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 16-01-06 17:30

Det er CDIèn du har rykket ledningen af.
Både CDI og tændrørshætte har indvendig en skrue, lige som dem til træ.
Du klipper den afisolerede ende ren igen, da der ikke skal stikke kobber ud.
Så skruer du ledningen op i CDIèn ved at presse hårdt samtidig med du skruer. Men skru nu ikke for mange omgange, da skruen så begynder at rykke kobberet ud af ledningen.
I tændrørs-enden, holder du fast på ledningen, og skruer hætten på.
Hvis ledningen er lidt for kort, så køb en ny til en 10èr.

Og nej!! du sætter ikke noget fast med tape, så slåes der gnist inde i CDIèn, du kan aldrig starte og CDIèn brænder af, både på grund af gnisterne, og på grund af overbelastning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dynamitleo

Dato : 16-01-06 17:35

Har allerede fået samme råd som dette i et andet forum, men det var til UG med kryds og bolle. Så max stjerner.

Det har dog ikke fået knallerten til at starte :( Tror jeg bliver nød til at kontakte professionelle.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-01-06 19:34

Selv tak.
Se nu først efter om der er gnist på tændrøret, når det ligger med gevindet mod metal (Stel)
Og sæt en lader på batteriet.
VH Palle Hansen