/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Køremakker søges
Fra : vixendk
Vist : 1048 gange
100 point
Dato : 16-01-06 12:01

Hej allesammen

Jeg og min vovse søger en en at køre sammen med til hundetræning. Vi skal starte til agillity i DCH i Næstved, og træningen kommer til at foregå enten lørdag eller søndag, det var de ikke helt sikre på da jeg ringede og spurgte dem i foreningen. DCH Næstvedbor på Ålestokvej 3, og da vi ikke har nogen bil, er det lidt svært at komme derud, så derfor ville det være rigtig dejligt hvis der var en vi kunne køre med. Jeg vil selvfølgelig også betale benzin, men det kan vi jo snakke om.

Jeg bor i Dyssegårdsparken og min hund er en Labrador på snart to år. Hvis vi kan køre med dig til træning når du måske alligevel skal derud, så ville vi blive rigtig glade, for vi vil meget gerne gå til træning

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-06 12:16

Hej vixendk
Tag og ring til klubben og spørg dem. De er dem der ved om der er nogen der bor i din nærhed der kan tage dig med derud, ellers må du pumpe cyklen.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : vixendk

Dato : 16-01-06 13:39

Hej Bevi54, det har jeg gjort, men de vidste ikke umiddelbart om der var nogle der bor i mit område. Jeg snyes bare det er for langt at cykle 4 kilometer hver vej med min hund når han også skal kunne løbe rundt på banen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-01-06 13:55

4 km. er da gå-afstand for en sund og rask lab?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-01-06 13:55

Jeg havde engang et lignende problem med 2 berner sennen unghunde. Vi havde ikke bil, men gode cykler. Der var 2-3 kilometer til træningspladsen, og vi kunne ikke liige finde nogen, der kunne tage os med.

Problemet blev løst med en cykelanhænger. Prøv at finde sådan en kasse-anhænger eller lignende. Hvis din hund er rolig, så kan han måske lære at sidde stille i anhængeren, bare hægtet fast med en sikkerhedssele af den slags man også bruger i en bil. Hvis han er meget urolig, så kan kassen måske bygges om så der kan lægges låg på, -med hul i, så han kan stikke hovedet op. Sådan en kasse lavede vi.

--Det er meget godt med kørelejlighed til træning. Det er jeg også selv afhængig af. Men det betyder, at man forsømmer dobbelt så meget som man ellers ville. Både når man selv eller ens hund er syg, -men også når den anden hundeejer melder fra...

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 16-01-06 14:33

Jeg kan kun være enig med Birgitte det bliver nok vejen frem, Harald Nyborg har sådan nogle kasservogne eller du kan måske finde en brugt børne cykelvogn til formålet.
Afstanden er ikke længere end hvis jeg skulle til min Købmand efter mælk.
Og når du først er derude på pladsen første gang så må du da gå rundt at prikke de forskellige på skulderen hvis de kan hjælpe dig, så gør de det nok også.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 16-01-06 15:16

Jeg vil bestemt også foreslå en cykelanhænger, en af dem man bruger til børn er god, hunden kan side i tørvejr og læ.
En af problemerne ved at have andre hundeførere med i bilen er pladsen, en stor hund fylder altså, og den sviner, jeg har min hund bag i bilen og jeg er da bestemt ikke glad for at have endnu en hund med, den ville så skulle være foran eller på bagsædet, det sviner og er ikke smart hvis det er dårligt vejr. Jeg vil gerne kunne have passagerer med i bilen uden at skulle igennem den store rengøring.
Så ja selv hvis jeg kørte vejen så ville jeg ikke være glad for at have en ekstra med hver gang, en enkelt gang hvis der er problemer ja, men ikke at være afhængig af en passager hver lørdag.
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 16-01-06 16:29

hej

prøv om der skulle være held på http://www.nice.person.dk/driving/

Det kunne jo være at der er andre der skal samme vej.

mvh timeglas

Godkendelse af svar
Fra : vixendk

Dato : 23-02-06 17:51

Tak for svaret bevi54.

Ups nu må jeg vist hellere lukke denne her tråd. Mange tak for svarene allesammen. Jeg og min hund er så heldige t vi har fået lov til at køre til træning med hundetræneren, så det er bare super