/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Forsikring
Fra : migBECOOL
Vist : 740 gange
21 point
Dato : 15-01-06 22:16

Hej jeg er nu ved at være gammel nok til at kunne tegne en forsikring på min scooter.
Så ville bare lige vide om der var nogle der havde bekendskab med nogle gode og billige forsikrings selskaber. OG hvis jeg nu har en scooter og en knallert skal jeg så have 2 forsikringer

Hilsen Michael

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 31 point
Dato : 15-01-06 22:28

Du kan tjekke priserne ud her

http://www.hurtigportal.dk/indhold/forsikring.html

og ja desværre skal du have en forsikring på både din scooter og din knallert. Hvis det er en tyveriforsikring du tænker på, er det en meget dyr omgang, og mange har den kun forsikret det første år, men den lovpligtige ansvarsforsikring bliver du nød til at have.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-01-06 07:24

Du skal have en forsikring pr. køretøj. Hvis det er scoter med bilkørekort, så er der ikke den store prisforskel. De ligger valle sammen oppe omkring 1.000 kr. i præmie om Året.
ALKA forsikring har en fordel frem for de andre. Hvis du har din scoterforsikring der, så tæller den bonusår op, som hvis du havde bil, så hvis du fx har kørt scoter i 4 år, så starter du 2-3 trin under starttrinet, så det er "billigt".

Godkendelse af svar
Fra : migBECOOL

Dato : 02-02-06 00:03

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-06 07:47

Selv tak