/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tape på træværk
Fra : pyllle
Vist : 475 gange
150 point
Dato : 14-01-06 16:11

hej

Da jeg pga. håndværkere skulle dække mine vinduer af med plastik udvendigt har jeg sat plastikken fast med pakketape. Problemet er, at når jeg tager tapen af igen får jeg ikke alt tape af. Klistret bliver siddende på træværket.

Er der nogle gode råd til, hvordan jeg får klistret af mit træværk uden at fjerne malingen og skal male igen...??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-01-06 16:17

Og der er den brune pakketape du mener.

Sprit plejer at kunne fjerne det eller terpentin. En eller anden form for fortynder plejer også at kunne opløse tapen med pas på med malingen der, det kan let blive opløst da fortynder er skrappe sager.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-01-06 16:20

Jeg ville have gået for rensetb benzin.....Men prøv det du har før du køber
Mvh sverola

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-01-06 16:30

rensebenzin er også et godt valg. Prøv dig frem og se hvad der er bedst,
Et forsigtigt forslag. Acetone

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 14-01-06 20:16

Du må for guds skyld ikke bruge acetone det gør at solens ultra violette stråler meget nemmere kan komme til så overfladen bliver tynd det samme med cellulose fortynder - bensin
er det olie maling eller acryl ??

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-01-06 08:11

EL-K80 kontaktrens
bruger det selv det er bedre end sprit og meget andet

Kommentar
Fra : kj1945

Dato : 15-01-06 09:59

Det er også en god ting at bruge en hedtvandsrenser og så sætte den på f.eks. 75-80 gr. for så får man også sine vinduer og træværk renset for den kommende sommer og spare anti skimmel + en masse mere