/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch VS. Yamaha
Fra : 127tage
Vist : 910 gange
100 point
Dato : 11-01-06 22:17

Hej...

jeg ville lige gerne høre jeres mening om hvad i synes der er godt og skidt ved de to knallerter. en Puch Monza og en Yamaha fs1 4.g ?

og hvad for en der er mest stabil ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-06 22:23

Jamahaen er klart den mest stabile men monsaen er samtidig måske lidt mere spændende men det er jo en smagssag
Mvh Sune
Ps Kørte altid selv Puch men det var fordi jeg ikke havde råd til Yamaha

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 11-01-06 22:28

okay har haft begge dele, men lige nu har jeg en yamaha 4.g og kan ikke helt finde ud af om jeg skulle skifte tilbage til puch igen...

det er lidt rart man bare kan få alle stumperne til en yamaha

så det er derfor det vældig spændene at høre jeres mening

Accepteret svar
Fra : h_bmv

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-06 19:33

Yamaha'en har en dejlig sprød og velvillig motorgang bl.a. takket være den membranstyrede indsugning. Det kan Puch'en ikke prale af; det bliver tit til en pinlig u-charmerende høj MÅÅÅRK-lyd når den trækker op gennem et gear. Og så er Yamaha'en nem at skrue på/i. Det er desværre også nødvendigt idet at at den ikke har den høje kvalitets-standard som puch har, og den spiser motorlejer (og Puch'er ) til middag, grundet de højere omdrejninger den tager når den er justeret til reneste/ mest perfekte motorgang.

Hvis jeg skal have en lille knallert, bliver det en Puch Maxi.

Hvis jeg skal have en stor knallert, bliver det Yamaha fs1 4g.

Jeg havde med lethed renoveret min Yamaha's motor et par gange, og fik da en Puch 3g der skulle renoveres. Behøver jeg nævne at det aldrig lykkedes mig at samle det L... igen?

Da jeg blev 18 fik jeg jo bil (det er nu ca. 10 år siden.... !!), men jeg kunne ikke ikke skille mig af med min elskede Yamaha, så jeg har den endnu og jeg får nogle gode sommer-køreture på den.

Vh.

H_bmv. Nej det står IKKE for noget med BMW! det er en forkortelse af sammensatte navne og stednavne.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 15-01-06 14:25

Det er godt nok svært at tjene de point Kandu er bygget op omkring

Godkendelse af svar
Fra : 127tage

Dato : 15-01-06 18:34

Tak for svaret h_bmv.

her kan du se min yamaha
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=57671

og ja du har ret det er enlig rimelig svært at få samlet point, men er er 100 til dig

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 16-01-06 14:44

tak og din yamaha ser jo fin og original ud, synd at ombygge med anden motor osv

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 26-03-06 18:56

vælg en puch, den kan du let tune uden at skal skifte alle lejer i motor, kan nemt klare 8000 omdr.