/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Red ridset cd?
Fra : casperS
Vist : 8657 gange
40 point
Dato : 11-01-06 16:28

Hej.
Jeg prøver at finde ud af hvordan jeg kan redde, en meget ridset cd. Det er Battlefield, og det kan ikke installeres, stoppper på 56% og siger:
"Specified component cannot be found in media. An attemt was made to access a component that does not exist in the named media."

Installationen stopper i levels\El_Alamein.rfa

Jeg kan huske engang, hvor jeg læste i Komputer bladet. om et program der kunne redde ridsede cdér, men kan bare slet ikke huske hvad det hed...?

Nogle der kan hjælpe mig.

Mvh. Casper S

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 16:32

Uha Den er nok "død" men prøv evt. via http://www.danplex.dk/cd/gendan-oedelagt-cd.asp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-06 16:50

før du gør noget andet så sørg lige for at rense din cd godt og grundigt og forsigtigt

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 11-01-06 17:58

Hej
Hvis jeg få nogle CD eller DVD der er ridser i, bruger jeg tandpaster, det skal være den type som har slibemiddel i,brug en lille klat smør det på emnet altid indefra og ud eller udefra og ind aldrig i cirkel bevægelser, når det er smurt ind polerer du på samme måde med et stykke køkkenrulle, til den er helt fri for tandpaster.Har reddet mange DVD og CD med denne metode.

IPM

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 18:24

En sidste mulighed er en CD- slibemaskine http://www.dr.dk/reneord/artikler/2002/2904cdslibe.htm
Lyder tosset, men den findes... Skip Doctor sælges blandt andet i Kvickly

Kode
Rene Ord for Pengene har også selv testet Skip Doctor på 10 ødelagte cd'er. Nogle af dem havde forholdsvis dybe ridser. I vores test kunne slibemaskinen reparere 8 ud af 10 cd'er. I nogle tilfælde måtte der dog to behandlinger til før cd'en kunne afspilles uden problemer.

Det tog os ca. fem minutter at køre hver cd igennem Skip Doctor. Vi sidder dog samtidig tilbage med det indtryk, at maskinen ikke er særlig robust. Derfor råder vi eventuelle købere til at være forsigtige, når de bruger cd-slibe-maskinen.

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 11-01-06 19:28

Okay, jeg takker til jer alle, vil prøve mig frem, med det hele...

Men kom endelig med flere "tossede" ideér...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 19:34

Hvis du absolut vil destruere din CD, så prøv med cigaret/cigar aske og lidt vand. Vask herefter i kunkent vand og tør din CD med et tørt og rent viskestykke (du ved dem fra køkkenet). Det ridser ikke så slemt som Tandpasta... den groveste er nok Zendium http://www.zendium.dk/ men vil du slippe for huller så Colgate http://www.colgate.com/app/Colgate/US/HomePage.cvsp

NB: 'Den med tandpasta er go' nok, jeg har selv redet en CD eller to med det

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 12-01-06 02:06

Prøv IsoBuster den skulle kunne redde data selv om CDen er ridset http://www.isobuster.com/

Godkendelse af svar
Fra : casperS

Dato : 27-09-06 20:30

Tak for svaret o.v.n..