/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk temperatur?
Fra : o.v.n.
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 08-01-06 15:36

Efter at jeg har monteret en ny ekstra harddisk, har jeg fået varme problemer, hvor varm kan en harddisk tåle at blive? min HDD termometer giver alarm ved 50° C og truer med at lukke computeren hvis temp. bliver over 55°, kan problemet løses med en blæser i siden på kabinettet? de koster ikke så meget som en egenlig hardddisk køler, mine 2 diske sidder i samme holder med en afstand på ca, 1cm

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 08-01-06 15:49
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-06 16:09

O.V.N, det optimale ville være, hvis du kunne få mere afstand mellem dine harddiske og sat en køler imellem

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 08-01-06 16:26

ja det kan løses ved evt. at sprede dem og en køler i siden...

Det kan også tænkes du kan nøjes med at køle i siden.

peter

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-01-06 16:33

Ti-hver-ti-fald!
Normalt vil blæseren starte når du starter op, så et konstant luftflow vil holde temperaturen ned fra starten. Jeg køre selv med et par ekstra blæsere på min gammel "gryde", en ved harddiskene og en på grafikkortet, som også havde et varmeproblem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 16:33

Jeg kan ikke øge afstanden, holderen de sidder i er ikke større, i svarer ikke på hvor varm diskene kan tåle at blive, om jeg kan stille temperatur for advarsel højere, programmet jeg bruger er: http://www.rsdsoft.com/hdd-thermometer/index.php

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-06 16:34

Dumt at spørge men du har vel renset alle ventilationshuller.
Normalt skulle der ikke være noget problem at montere to
hd i de afsete huller.
Her kører min hd på 33 grader, når temp stiger til ca 40 gr.
er det tid til en støvsugning.

Accepteret svar
Fra : golfhouse

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-06 16:36

en hd. skal ikke op på 50 grader max 45 vil jeg sige, men den kan måske holde til 65 grader i kort tid, smid du bare en køler i siden på den pc.

Peter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 16:42

Teil-alle ventilations huller er åbne, men det er tilsyneladende ikke nok, de eneste blæsere der er, er den i strømforsyningen og en lille meget støvet en på cpu
golfhouse-jeg accepterer sikkert dit svar, men venter lidt endnu, der kunne jo komme flere gode forslag

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 08-01-06 16:45

søvsug lige din cpu blæser

Peter

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-06 16:46

Du kan også lægge en flamenco skive mellem de to hd.
Det forhindrer varmen fra den nederste at påvirke hd nr. to.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 08-01-06 16:49

men forhindre også luft cirkulation

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-06 17:21

Nej en ekstra blæser i siden eller bag i vil også kunne løse dit problem. Hvis der er plads til en foran hd-erne vil det jo være optimalt. I en af mine har jeg 4 ekstra blæsere i og en ekstra på en radiator da jeg har forsøgt lidt med vandkøling. Radiator og blæser sidder der endnu.

2 eksta bag og en ved hd-erne samt den føromtalte ved radiatoren i top af kabinet. Alle med blæserstyring for at undgå for megen støj.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-06 17:45

Tak for svaret golfhouse. Jeg må ud at have købt en kabinet blæser og se om temperaturen falder, senest en halv time efter jeg har startet, er temp 40-45° og køres der en virus scanning eller andet ryger den op på 55°

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 08-01-06 17:50

Held og lykke med det, lad os hører resultatet.

Peter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-06 03:27

Citat
Held og lykke med det, lad os hører resultatet.

Jeg havde helt denne sidste bemærkning, det var først her i ferien da der var varmt i vejret, jeg blev simpelhen nødt til at få løst problemet, og købte en 80mm kabinet blæser, monterede den så blæser ind mellem harddiskene, max temperatur siden har været 41° C